خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر عجل الله فرجه الشریف استان قزوین؛

آمادگی سپاه جهت تربیت روحانیون روای دفاع مقدس 

آمادگی سپاه جهت تربیت روحانیون روای دفاع مقدس 
حجت الاسلام یوسفی گفت: سپاه آمادگی دارد تا دوره های خاص با زمان بندی درست که به درس طلاب آسیب نزند برگزار کند و در این حوزه روحانی کاروان ها علاوه بر رسیدگی به امور شرعی و مذهبی بتواند روایتگری هم انجام دهد.
کد خبر: ۹۶۲۹۳۶۶
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

 

قزوین_به گزارش بسیج، صبح امروز حجت الاسلام علی یوسفی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر عجل الله فرجه الشریف استان قزوین در دیدار رئیس حوزه علمیه و هیأت همراه که در دفتر مسوول نمایندگی سپاه استان برگزار شد، بیان کرد: حوزه علمیه نقش گسترش اسلام ناب را در طول تاریخ برعهده داشته و همواره بلندگوی اسلام و مردم بوده است.

 

وی تاکید کرد: با گسترش اسلام پس از رسول خدا(ص) وحدت مسلمانان و انسجام آنها مورد توجه دشمن قرار گرفت و با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی توانستند در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله مسلمانان ضربات سنگینی را بر امت اسلامی بزنند. روحانیت نقش کلیدی در اتحاد دنیای اسلام داشته است. در انقلاب اسلامی امامین انقلاب تاکید ویژه بر حفظ وحدت شیعه و سنی داشته و از هرگونه اختلاف و شبهه افکنی باید حذر کرد اما حوزه های علمیه نتوانسته نقش سازنده ای که مورد رضایت رهبر انقلاب باشد ایفا کند.

 

حجت الاسلام یوسفی افزود: در برخی مناطق که اهل تسنن حضور ندارند با تهاجم فرهنگی و نفوذ در ادبیات مذهبی مانند برخی مداحی ها زمینه اختلاف افکنی و تحریک اهل سنت را سبب می شوند در حالی که بسیاری از اقدامات روحانیت و سایرین را به پای نظام می نویسند اما حقیقت امر اینگونه نیست وقتی ولی فقیه بارها تاکید کردند از توهین، اختلاف پرهیز شود و احدی حق ندارد به اهل سنت و یا شیعیان توهین کند و باعث اختلاف شوند زیرا ( توحید، نبوت، معاد) هیچ اختلافی نداریم.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر عجل الله فرجه الشریف قزوین تصریح کرد: از موارد دیگر که روحانیت نتوانسته است به خوبی عمل کند در روایتگری دفاع مقدس است. زیرا پیشکسوتان جهاد و شهادت با گذشت زمان ترک حیات کردند یا وضعیت جسمی آنها برای روایتگری مناسب نیست و از انواع بیماری یا اثرات جنگ رنج می برند. در سفرهای دانشجویی راویان جوانی می بینیم که در جنگ حضور نداشتند اما آن قدر جذاب روایت می کنند گویا در صحنه حاضر بوده است.

 

حجت الاسلام یوسفی در ادامه تبیین کرد: وقتی یک روحانی در سفر حج تاریخ اسلام را به زیبایی روایت می کند که گویا یکی از یاران پیامبر(ص) بوده است چرا در دفاع مقدس حوزه علمیه نتوانسته است راوی تربیت کند. سپاه آمادگی دارد تا دوره های خاص با زمان بندی درست که به درس طلاب آسیب نزند برگزار کند و در این حوزه روحانی کاروان ها علاوه بر رسیدگی به امور شرعی و مذهبی بتواند روایتگری هم انجام دهد.

 

وی در پایان افزود: در گذر ایام پیشکسوتان جنگ خواهند رفت باید کسانی تربیت شوند که دسترسی به تاریخ جنگ، اسناد و کتاب های مختلف بتوانند روایت هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو کنند و نگذاریم این گنجینه بی انتها به فراموشی سپرده شود.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار