مثبت سوژه/ خوبه آدم با خودش رو به رو بشه

علاوه بر رضای خدا و اینکه خدمتی به مردم کرده باشم، یکی از مهمترین اهدافمون خودسازی بوده و هست. همین که برای یک هفته از آسایش و امکانات که یه آدم داره برای یه مدتی حتی کوتاه، ترک وطن بگه و بره یه جایی که مردمش بی آلایش از زَرق و برق دنیا در حال زندگی هستند، آدم رو با خودش روبه‌رو می کنه
کد خبر: ۹۶۲۹۵۰۰
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، تابستان 1403 خیل عظیمی از دانشجویان دانشگاه های استان مازندران شرکت در اردوی جهادی را جزء برنامه های خود قرار دادند و قسمتی از اوقات فراغتشان در تابستان را اختصاص به خدمت جهادی کرده اند و از این بین گفتگویی مختصر با یکی از این دانشجویان داشته ایم که در ادامه آن را می خوانید.


۱- لطفا خودتان را معرفی کنید و از سوابقتان در اردوهای جهادی بفرمایید.

 بنده محمد معین جنت علی پور دانشجوی رشته دکتری عمومی داروسازی دانشکده علوم پزشکی رامسر هستم. خدا رو شکر این توفیق برای بنده حاصل شد که برای دومین سال در اردوی جهادی ییلاقات محروم اشکور شرکت کنم. اردوی ما خدا رو شکر اردوی کاملی هست، هم از حیث کار های عمرانی و هم از حیث کار های فرهنگی. بنده تجربه کار های عمرانی رو قبل از اردو به آن صورت نداشتم اما در اردو با استفاده از تجارب بقیه دوستان تونستم نحوه ی نقاشی ساختمان رو بیاموزم. در این اردو تیم پزشکی متشکل از دانشجویان پزشکی و داروسازی موجود بود که به صورت دِه گَردی و روستا به روستا برای گرفتن فشار خون و قند خون روستاییان می رفتیم.

۲-هدف شما از شرکت در اردوی جهادی چیست.

علاوه بر رضای خدا و اینکه خدمتی به مردم کرده باشم، یکی از مهمترین اهدافمون خودسازی بوده و هست. همین که برای یک هفته از آسایش و امکانات که یه آدم داره برای یه مدتی حتی کوتاه، ترک وطن بگه و بره یه جایی که مردمش بی آلایش از زَرق و برق دنیا در حال زندگی هستند، آدم رو با خودش روبه‌رو می کنه ... که بیشتر با خودش فکر کنه و بیشتر رو خودش کار کنه. البته صمیمیت و رفاقتی که بین بچه ها هست رو هم نباید فراموش کرد، این صمیمیت باعث میشه که آدم مشتاق باشه که دوباره فرصتی پیدا بشه که باز هم در این محفل حضور پیدا کنه.

۳-تخصص شما در اردوهای جهادی چی بوده و چه کاری انجام میدادید؟

در اردوی برادران بیشتر وظیفه کار های عمرانی و خواهران کار های فرهنگی را بر عهده داشتند. امسال ما درمانگاه روستای تُمُل، سَردَر مسجد تُمُل و دروازه مدرسه ی روستای یاذن رو رنگ آمیزی کردیم. در این اردو دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، پیام نور، فنی حرفه ای ( ملاصدرا ) حضور داشتند. همه با یکدیگر برادرانه و در جوی صمیمی به رنگ آمیزی مشغول بودیم. البته در جا هایی که نیاز بود بتونه کاری نیز می کردیم. این کار صفر تا صد اعم از جمع کردن و گرد گیری و چیدمان وسایل و رنگ زنی و تمیز کاری و ... توسط خودمون انجام شد.

۴-یک خاطره خوب و یک خاطره بد از اردوی جهادی بفرمایید.

تمام خاطراتی که بنده به یاد دارم همه و همه از خوشی ها و شوخی کردن ها و فوتبال دستی بازی کردن ها تا مراسم روضه برای رحلت پیامبر ص و شهادت امام حسن ع و امام رضا ع ، همه و همه جزو خاطرات خوب و به یادماندنی برای من به حساب می یاد ... حتی سختی ها و خستگی ها در این راه هم برای بنده جزو خاطرات خوب محسوب میشه چون کنار هم جهادی برای رضای خدا کار می کردیم.

 ۵-توصیه شما به شرکت کنندگان جدید اردوی جهادی چیست.

به همه ی دوستان پیشنهاد می کنم که حداقل یکبار در این فضا حضور پیدا کنند مخصوصاً در سال های اول دانشگاه چون با تقسیم کار و تقسیم وظایف و کار گروهی به خوبی آشنا می شنوند.
خوبه که آدم سختی و مشقت های زندگی روستاییان رو ببینه که با حداقل اقل امکانات دست روی دست نمی گذارند و با توکل به خدا، کمر همت را می بندند و زحمت می کشند و عرق می ریزند. واقعاً آدم از اراده ی این قشر زحمتکش لذت می بره.

و جمله پایانی...

در پایان هم از همه‌ی مسئولین و نهاد ها، نهاد های دولتی و غیر دولتی، خیرین و اهالی منطقه اشکورات که به ما کمک کردند و برخورد گرم و صمیمانه ای با ما داشتند به نوبه خودم تشکر می کنم. انشاالله که خدا از همگی ما قبول کنه و از ما راضی باشه. انشاالله که خدا همه ی ما را از آفات دنیا حفظ بفرماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار