خبرهای داغ:
سردار سلیمانی در کنگره سرداران و ۹۰۰ شهید سردار منطقه ۹ اصفهان:

صهیونیست‌ها از هیچ جنایتی اِبا نمی‌کنند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز رژیم صهیونیستی از جنایات گسترده و ترورهای کور، تهاجم به خانه‌های مردم هیچ ابایی ندارد و در برابر سازمان‌های بین‌المللی بی‌شرمانه از عملکرد خود دفاع می‌کند.
کد خبر: ۹۶۳۱۲۳۹
|
۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور پنج‌شنبه‌شب در اجلاسیه کنگره سرداران و ۹۰۰ شهید سردار منطقه ۹ اصفهان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، دفاع از حرم، شهدای غزه و لبنان و سالروز شکست حصر آبادان، اظهار داشت: عملیات شکست حصر آبادان نقش مهمی در سرنوشت کشور داشت.

وی با مقایسه شهریور ۱۳۵۹ و شهریور ۱۳۲۰، افزود: در ۱۳۲۰ تمام مقدرات کشور در اختیار رضاخان بود که ۱۵ سال قبل از آن توان دفاعی کشور که متکی بر مردم، عشایر و طوائف بود را از بین برد و یک ارتش ۱۲۵ هزارنفری را جایگزین آن کرد و تمام قیام‌ها را سرکوب کرد.

سردار سلیمانی با اشاره به حمله متفقین گفت: به‌رغم اینکه رضاخان در برابر مردم کشور سنگدل بود و کشتارها به راه انداخت ولی در برابر اشغالگران بدون قیدوشرط تسلیم شد و دستور داد ارتش ۱۲۵ هزارنفری نیز تسلیم شود. کشور از جنوب و شمال اشغال شد که سابقه آن در طول تاریخ وجود ندارد. 

وی بیان داشت: در دوره پهلوی اجازه ندادند ابعاد این اشغال و‌ جنایات آنها مطرح شود. سران متفقین در تهران بدون اجازه شاه جلسه تشکیل دادند و حتی به شاه ایران اجازه ورود به جلسه داده نشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وقایع شهریور ۱۳۵۹، گفت: ارتش ایران در سال ۱۳۵۹ دچار تحولات بزرگی شده بود، سامانه دفاعی کشور به‌هم‌ریخته بود، ۶۰ هزار مستشار از ایران رفته بودند، کودتاها و غائله‌های مختلف شعله‌ور شده بود، ترورها موجب شهادت بسیاری از بزرگان شد و در چنین شرایطی به امام خمینی (ره) اطلاع دادند که صدام به ایران حمله کرده است.

وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) یک دفاع مردم پایه را تشکیل داد و در حالی که تمام قدرت‌های بین‌المللی از جمله سلاح‌ها و تجهیزات غربی، پول کشورهای عربی و همه‌وهمه پشت سر صدام قرار داشت، مردم به صحنه آمدند و پس از برکناری بنی‌صدر در کمتر از ۹ ماه تمام ارتش متجاوز در داخل ایران منهدم شد به‌گونه‌ای که بسیاری از لشکرها و تیپ‌های سپاه پاسداران با تجهیزات غنیمتی تشکیل شد و پس از آن نیز کشور ما دشمن را تعقیب کرد.

وی اضافه کرد: به‌رغم اینکه در ۲۰۰ سال گذشته در همه تهاجم‌های مختلف کشورها ما مورد تاخت‌وتاز قرار می‌گرفت و بخش‌هایی از این کشور تجزیه می‌شد ولی در دفاع هشت‌ساله ملت ایران وجبی از خاک کشور اشغال نشد.

سردار سلیمانی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان طرحی که امام راحل ارائه کردند نظامی کارآمد است و ولایت‌فقیه به‌عنوان ولی‌امر مسلمین کشور ایران را به‌سلامت از طوفان حوادث عبور داده است کمااینکه پس از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی باتدبیر و هوشمندی و شجاعت توانستند کشور ما را از گردنه‌های مختلف عبور دهند و این روند در گام دوم در حال تکامل است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینیم رژیم صهیونیستی مردم بی‌دفاع غزه را به شهادت می‌رساند و جنوب لبنان را وحشیانه بمباران می‌کند، طلیعه آن پیروزی است که امام خمینی (ره) وعده پیروزی آن را دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: امروز به برکت دفاع مقدس فرهنگ ایستادگی و مقاومت به ملت‌های جهان منتقل شده است و ان‌شاءالله بزرگ‌ترین فتح در پیشروی مسلمان آزادی سرزمین‌های اشغالی است که با ازبین‌رفتن رژیم جنایت‌کار صهیونیستی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به پیشینه قتل‌عام‌های رژیم صهیونیستی گفت: امروز این رژیم از جنایات گسترده و ترورهای کور، تهاجم به خانه‌های مردم هیچ ابایی ندارد و در برابر سازمان‌های بین‌المللی بی‌شرمانه از عملکرد خود دفاع می‌کند 

وی خاطرنشان کرد: امروز دوران اینکه ملت ایران بی پشت‌وپناه رها شوند تمام شده است، ملت ما به‌واسطه دوران دفاع مقدس به باور ما می‌توانیم رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار