خبرهای داغ:
مالمیر در گفتگو با بسیج:

زمان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس مسابقه ایثارگری بود

همدان-پیشکسوت دفاع مقدس گفت: زمان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس مسابقه ایثارگری بود اما اکنون مسابقه دنیاطلبی است که می‌طلبد روشنگری کنیم و جامعه را با الگوهای دفاع مقدس آشنا کنیم.
کد خبر: ۹۶۳۱۹۶۳
|
۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
زمان جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس مسابقه ایثارگری بود

منیژه مالمیر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: زنان نقش اثرگذاری در هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی با بیان اینکه به دستور سردار ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان برای اولین بار پس از چهار سال در سطح کشور نقش زنان در دفاع مقدس را به صورت یک سند در آوردیم، افزود: این کار را با جمعی از کارکنان خانم بازنشسته ادارات که در دفاع مقدس حضور داشتند، انجام دادیم که برگرفته از دیده‌های آنها بود و به چاپ رسید.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: باید نقش زنان در دفاع مقدس در چند مورد کار شود و به آنها پرداخته شود؛ بهترین الگوها، الگوهای دفاع مقدس است؛ بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب جنگ ما گنج است هرقدر مباحث را استخراج کنیم باز هم هست.

وی ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین این مباحث، بحث مادری است، مادری که در دوران دفاع مقدس فرمانده، رزمنده و جوانی تربیت کرده است؛ همسران شهدا واقعا بزرگ بودند، بسیار از همسران شهدا و ایثارگران انتظار داشتند موقع تولد فرزندشان همسرانشان در کنار آنها باشند اما نبودند.

مالمیر با بیان اینکه بخش دیگر مباحث پشتیبانی از جنگ است، گفت: در دفاع مقدس مردم از همه چیز خود گذشتند و در بحث پشتیبانی مباحث زیادی برای گفتن وجود دارد؛ همچنین در بحث امدادگران و پرستاران که باید به این پرداخته شود؛ بحث دیگر آموزش بود که حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ مردم در شرایط سختی بودند، مستندهای کوتاهی در خصوص بانوان ساخته شده است، بیان کرد: زمان جنگ مسابقه ایثارگری بود اما اکنون مسابقه دنیاطلبی است که می‌طلبد روشنگری کنیم و جامعه را با الگوهای دفاع مقدس آشنا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار