خبرهای داغ:
یونسی خبر داد

ورود بیش از ۷۴۰۰ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان همدان/ تنظیم گری بازار وظیفه تعزیرات نیست

همدان-مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد پرونده‌های وارده ۷ هزار و ۴۷۱ فقره بوده و ۷ هزار و ۴۲۳ فقره پرونده مختومه شده و ۲۳۰ فقره پرونده در حال بررسی است.
کد خبر: ۹۶۳۸۸۴۷
|
۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
ورود بیش از ۷۴۰۰ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان همدان/ تنظیم گری بازار وظیفه تعزیرات نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مرضیه یونسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۸ آبان سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت شهدای ارتش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: قیمت‌گذاری توسط دولت ابلاغ و از طریق وزارت صمت اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری در سطح کلان انجام می‌شود، افزود: تنظیم‌گری بازار وظیفه تعزیرات نیست و کنترل بازار تا حدی در دست تعزیرات است و وظیفه ما رسیدگی به پرونده‌ها است.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه در بحث بازرسی‌ها هر روز گشت مشترک داریم، ابراز کرد: ما ۱۰ الی ۱۵ دستگاه ضابط داریم که وظیفه آنها طبق قانون این است که به وظایف نظارتی خود عمل کرده و گزارش‌ها را تهیه و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در سالروز تاسیس سازمان انتظار داریم که مردم بدانند تعزیرات حکومتی وظیفه تنظی‌گری بازار را ندارد، عنوان کرد: این سازمان تنها بخشی از کنترل بازار را بر عهده دارد؛ که عملکرد استان همدان بسیار خوب بوده و ۹۹ درصد گزارشات رسیده بررسی شده و این سازمان در مناسبت‌های مختلف در کنار دستگاه‌های ضابط فعالیت می‌کند.

یونسی با بیان اینکه اصل سرعت را ما به وضوح در تعزیرات حکومتی می‌بینیم، گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در کشور ۲۰ روز و در استان همدان ۱۲ روز است.

وی ابراز کرد: این سازمان در بحث حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید و در بحث رفاه مردم اهداف بلندمدتی دارد، ما از سرمایه‌گذار و تولیدکننده دو انتظار داریم اینکه قیمت مصرف کننده را روی کالا درج کنند و کیفیت و کمیت کالا را در نظر بگیرند و رعایت قانون، که آشنایی کامل با حوزه خود داشته باشند که واحدهای تولیدی در بحث کشاورزی، بنکداران ۱۰۰ درصد باید ثبت سامانه جامع انبارها و جامع تجارت را انجام دهند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان عنوان کرد:  میانگین عملکرد تعزیرات حکومتی، رسیدگی، صدور حکم و اجرای حکم با تلاش مجاهدانه همکاران در سراسر استان انجام می‌شود، در راستای حمایت از تولید ۱۴ جلسه کارگروه جهش تولید تشکیل دادیم و مشکلات و آسیب ‌ای احصا شده را به دستگاه‌های متولی اعلام کردیم.

وی بیان کرد: اگر دستگاه‌های ضابط بتوانند بخشنامه‌ها را اطلاع رسانی و رسیدگی کنند جلوی بخشی از تخلفات گرفته می‌شود.

یونسی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ جلسه اتقان آرا تشکیل دادیم که تا مرحله رسیدگی، مدیر حق دخالتی ندارد اما می‌تواند نظارت و تجدیدنظر کند و براساس نظرسنجی انجام شده بازخورد خوبی داشته و افراد راضی بودند.

وی با اشاره به استفاده از خریدهای آنلاین در فضای مجازی عنوان کرد: افراد در خریدهای آنلاین باید سه آیتم را در نظر داشته باشند حتما نماد الکترونیک پلیس فتا درج شده باشد، دارای پروانه کسب باشند و فاکتور زمان تحویل کالا دریافت کنند تا در فضایی قابل اعتماد خرید خود را انجام دهند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان همدان در خصوص پرونده‌های شاکی‌دار خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵، مراجعه حضوری و یا با تلفن‌های سازمان تماس بگیرند و شکایات خود را از صنوف مختلف گزارش دهند و پس از آن به صورت حضوری و یا از طریق کد رهگیری نتیجه شکایت خود را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مردم شکایات خود را بدون هزینه دادرسی انجام می‌دهند و این فرایند به سرعت انجام می‌گیرد، عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد پرونده‌های وارده ۷ هزار و ۴۷۱ فقره بوده و ۷ هزار و ۴۲۳ فقره پرونده مختومه شده و ۲۳۰ فقره پرونده در حال بررسی است و درصد عملکرد ۹۷درصد با میانگین زمان رسیدگی ۱۲ روز است.

یونسی ادامه داد: در بخش کالا و خدمات ۶ هزار و ۳۸۰ فقره پرونده، در بخش قاچاق کالا و ارز ۷۵۰ پرونده و در بخش دارو و درمان ۳۳۷ فقره پرونده به این سازمان ارسال شده است.

وی بیان کرد: بیشترین تخلفات گزارش شده عدم درج قیمت بوده، یک هزار و ۱۲۶ فقره گران فروشی، ۴۹۳ فقره کم فروشی و ۵۳۴ فقره عدم تکالیف صنفی وعدم صدور فاکتور ۳۶۸ فقره، همچنین در بحث پرونده‌های ملی مهم که در سطح کلان کشوری مطرح می‌شوند ما ۱۰۹ پرونده از ابتدای سال داشتیم که ۱۰۵ فقره آن مختومه شده است و بیشترین تخلفات نیز در بحث خواروبارفروشان، سوپری‌ها، لباس فروشی‌ها و مرغ فروشی‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار