معلولان برای شرکت در آزمون های استخدامی باید نیمی از مستمری خود را بابت حق ثبت نام بپردازند

یکی از معلولان جسمی حرکتی شهرستان ری نسبت به اخذ هزینه در آزمون های استخدامی معلولان انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۵۹۹۱۴۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲

علی رضا فیضی یکی از معلولان جسمی حرکتی شهرستان ری اظهار داشت: معلولان به اندازه کافی مشکلات دارند، دیگر نیازی نیست که مسئولان هم مشکلی بر مشکلات آنها بیفزایند. وی با اشاره به اینکه مستمری معلولان حدود 900 هزار تومان در ماه است، خاطر نشان کرد: قانون 3 درصد استخدام معلولان متاسفانه اجرا نمی شود و بسیاری از   افراد جامعه هدف معلولان برای استخدام به هر دری می زنند اما کارفرمایان بدون توجه به شرایط معلولان انتظار دارند معلولان معادل افراد سالم کار کنند اما حقوقی پایین تر از آنها دریافت کنند.

 علی رضا فیضی که در انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور حضور یافته و برای کاندیداتوری ریاست جمهوری شرکت کرده بود، اذعان کرد: طبق قانون کشور هر کسی که توانایی های لازم را برای نامزدی انتخابات در خود می بیند ثبت نام می کند، و همچنین من می دانم که امثال من نباید در این رویداد سیاسی ثبت نام کنیم چون به هیچ عنوان توانایی، علم و دانش این کار را نداریم اما هدف من از این کار جلب توجه جامعه و مسئولان به قشر معلولان بوده است.    

وی ادامه داد: بسیاری از قوانین مصوب از جمله مناسب سازی معابر، پرداخت تسهیلات ، استخدام و ... درخصوص معلولان اجرا نمی شود و هر از گاهی به مناسبت روز جهانی معلولان مراسمی نمادین برگزار می شود و برای رفع مسئولیت و انجام وظیفه اداری نشست ها و همایش هایی برگزار می شود و شعار هایی می دهند؛ که اوج احساس مسئولیت و دلسوزی  آنها    انداختن مسئولیت ها بر دوش نهاد ها و سازمان ها و اداراتی مثل شهرداری ها، دولت، بهزیستی، سازمان امور استخدامی ، مجلس و ...  می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار