برگزاری آئین اختتامیه جشنواره کارینو با حضور وزیر آموزش و پرورش در ایوان ری

وزیر آموزش و پرورش در آئین اختتامیه جشنواره کارینو در ایوان ری تربیت را مسئله اول جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: موضوع تربیت، مسئله اول جمهوری اسلامی ایران است. انقلاب ایران بر خلاف تمامی انقلاب‌ها دستاوردی که داشت مادی نبود بلکه دستاورد آن تربیت مبتنی بر فطرت انسانی و مبتنی بر اسلام محمدی است.
کد خبر: ۹۵۹۹۵۹۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶

رضا مرادصحرایی،  در ادامه با اشاره به تلاش‌های مقام معظم رهبری و یاران ایشان در طول انقلاب اظهار کرد: تلاش‌های رهبری و یاران ایشان در طول انقلاب و پس از آن ایجاد فرصت تربیت و بهره‌مندی از آن و شکوفایی استعداد‌های فطری کودکان این سرزمین است.

صحرایی تحول را لازمه تربیت نسل جدید دانست و تصریح کرد: برای تربیت نسل جدید تحولی در نظام پرورشی و تربیتی لازم است که بحث اول آن تحول به معنای ارتقای محتوایی است که اولین نکته و کلیدی‌ترین مسئله آن، هدف است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت هدف در تحول افزود: تحول باید دارای هدف باشد و ما باید بدانیم چه اهدافی را برای تحول تربیتی دنبال می‌کنیم.

صحرایی آغاز تحول را از قوه افراد دانست و بیان کرد: تحول از قوه و فرد تحول گرا آغاز می‌شود و تحول در قوه های شناختی است که می‌توانیم با استفاده از آن بفهمیم کودک معصوم در اختیار ما هست باید به چه اهدافی برسد و با شناخت بهتری آن را هدایت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش پیروی از اصول را در ایجاد تحول مهم دانست و تاکید کرد: تحول اگر با پیروی از اصول همراه نباشد دچار تزلزل می‌شود و تزلزل نیز باعث هرج و مرج ذهنی می‌شود. اصول پایه‌ تحول حقیقی است. دنبال کردن تحول، بدون توجه به اصول باعث پراکندگی‌های بی هدف خواهد شد

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) تصریح کرد: وقتی که مجموعه فرمایشات امام و رهبر را تحلیل می‌کنیم نه تنها کوچکترین اختلافی در آن نمی‌بینیم بلکه دائما تکرار یک مجموعه از اصول و قوائد را در فرمایشاتشان می‌بینیم که تبعیت از آنها تحول واقعی و زاویه با فرمایشاتشان مساوی است با انحراف.

صحرایی، آموزش و پرورش را اثرگذار ترین دستگاه در گام دوم انقلاب دانست و اذعان کرد: در گام دوم انقلاب هیچ دستگاهی اندازه آموزش و پرورش اثرگذار تر نیست و ما این گام را به محکمی بر خواهیم داشت و با فضل الهی تربیت کودکانی که قوه تفکر و تعقل آنها بسیار قوی باشد و اهل استدلال و تبدیل چالش به مسئله و دنبال پیدا کردن راه حل برای مسائل باشد در اصل امور آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش فرمود: در دوره جدید، موضوع تحول فعالیت های فرهنگی و پرورشی، در دستور کار دولت است و مجموعه سیاستهای تحول در مدارس در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد.

وی در ادامه مدرسه را نهاد فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: مدرسه، نهاد فرهنگی و اجتماعی است که باید بیش از آموزش، مکان پرورش باشد و اگر معلمی به آموزش بپردازد آن معلم جایگزین پذیر است چرا که منابع آموزشی در دسترس دانش آموزان آنقدر زیاد است که می‌توانند مطالب درسی را بیاموزند به همین دلیل است که پرورش از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

صحرایی در رابطه با اصلاح اساسنامه سازمان دانش‌آموزش به نفع تربیت عنوان کرد: غیر از طرح تحول تربیتی، به زودی اساسنامه سازمان دانش آموزی به نفع تربیت و گشودن راه ها برای پرورش دانش‌آموزان اصلاح خواهد شد. درآمد کانون ها هیچ جایی غیر از کانون هزینه نمی‌شود.

این مقام مسئول در آخر تربیت را وظیفه ای مهم دانست و خاطر نشان کرد: وظیفه ما تربیت است و ما باید بر تربیت متمرکز شویم و منتظر تحولی در ردیف بودجه نمانیم و تحول دقیقا از خود ما و ابتکارات ما آغاز می‌گردد و تحول حقیقی از سازمان بودجه انجام نمی‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار