خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین:

هنر، موجب ماندگاری باورهای مردم می شود

سردار رفیعی آتانی عنوان کرد: وقتی شعر سروده شود که با باورهای مردم تطبیق داشته باشد به زیباترین، ماندگارترین و اثرگذارترین سروده تبدیل می‌شود و این خصوصیت هنر است.
کد خبر: ۹۵۹۹۷۱۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

قزوین_ به گزارش بسیج، سردار رستمعلی رفیعی آتانی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در حاشیه برگزاری دومین جشنواره سرود بسیج استان قزوین عنوان کرد: سرود سلام فرمانده یکی از ماندگارترین سرودها در کشور گردید به طوری که در بسیاری از کشورهای جهان اسلام این سرود با گویش و زبان‌های خودشان خوانده شد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی افزود: با توجه به اقبال و توجهی که نسبت به سرود سلام فرمانده شد؛ اما هر کسی تحلیل خودش را از این سرود داشت و در اجرای آن توسط دختران و پسران نوجوان هر کسی نقش خودش را داشت و در بیان این سرود احساس و عاطفه مختص به خودش بود.

وی تصریح کرد: شعر سلام فرمانده تبدیل به سروده‌ای شد که بچه‌ها در بازی هایشان زیر لب زمزمه می‌کردند و دشمنان فکر نشمی‌کردند که این همه مورد توجه و اقبال واقع شود؛ بنابراین هجمه‌های خود را نسبت به این سرود آغاز و این سرود تبدیل به موج و حرکتی رو به جلو شد و از مرزها فراتر رفت و خیلی از آزادگان جهان شعر را به زبان‌های خودشان اجرا نمودند.

سردار رفیعی آتانی یادآور شد: سرود زیبایی‌های زیادی دارد؛ هم آهنگ، متن و هم صدا ست و همه زیبایی‌های هنر در آن نهفته می‌باشد و زیبایی دیگر سرود کار جمعی آن است و این اجرای جمعی برای نوجوانان شیرین است.

 

وی بیان کرد: مفاهیم و سرود انقلابی شما، موجب یک هدف مشترک و تاثیرگذار در جامعه و خود فرد می‌شود؛ زمانی که کلمات تکرار می‌ گردد در باورها و آموزه‌ها و در وجود فرد و جامعه تاثیر می‌گذارد به ویژه در سروده‌های انقلابی و دینی که خیر و برکتی در آن نهفته است و هرچه بیشتر در عمق و وجود انسان‌ها نهادینه شود، برای مردم قابل باورتر می‌شود.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: وقتی شعر سروده شود که با باورهای مردم تطبیق داشته باشد به زیباترین، ماندگارترین و اثرگذارترین سروده تبدیل می‌شود و این خصوصیت هنر است.

سردار رفیعی آتانی در پایان عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که "ماندگارتر از زبان هنر اگر بود، می‌گفتم." چیزی را اگر می‌خواهیم ماندگار کنیم یکی از این هنرها، هنر زیبای سرود و همخوانی ست. 

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار