مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس:

عشایر رنگین کمانی از اقتدار و عزت در کشور هستند

حجت‌الاسلام طا‌ها توکلی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس با اشاره به کارکرد عشایر در حوزه تولید، معیشت و اقتصاد و امنیت پایدار از مجاهدت‌های پیشمرگان کرد مسلمان و عشایر کُرد تقدیر به عمل آورد و اظهار داشت: به برکت حفظ هویت ملی امروز در مواجهه با نوع تعدی و تجاوز دشمن ما در حال جنگ و عملیات هستیم و اینجا نقش عشایر ما بسیار پر رنگ است چرا که عشایر رنگین کمانی از اقتدار و عزت در کشور ما هستند.
کد خبر: ۹۵۹۹۹۷۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام طا‌ها توکلی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته عشایر اظهار داشت: سبک و سیره عملی رفتاری ما برگرفته از مکتب اسلام است و ازآنجاکه تسلط و قدرت و آگاهی از آن خدا است و برای جامعه اسلامی برای کافران هیچ تسلطی قرار نداده است و هر کجا جای پای اجنبی بوده باید در سیره عملی و سبک زندگی آن جامعه تجدیدنظر کرد.

وی در ادامه گفت: هویت ملی ما برگرفته از اسلامیت و جمهوریت است و نقش عشایر در هویت ملی نقش مبنایی است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه گفت: بسیج عشایر و عشایر‌های غیور با ترویج وطن‌دوستی، غیرت دینی، مرزداری و همراهی با انقلاب و نظام اسلامی ثابت کردند که بیشترین نقش را در هویت ملی دارند.

وی با اشاره به کارکرد عشایر در حوزه تولید، معیشت و اقتصاد و امنیت پایدار از مجاهدت‌های پیشمرگان کرد مسلمان و عشایر کُرد تقدیر به عمل آورد و اظهار داشت: به برکت حفظ هویت ملی امروز در مواجهه با نوع تعدی و تجاوز دشمن ما در حال جنگ و عملیات هستیم و اینجا نقش عشایر ما بسیار پر رنگ است چرا که عشایر رنگین کمانی از اقتدار و عزت در کشور ما هستند.

حجت‌الاسلام توکلی در ادامه بیان داشت: سوخت‌رسانان موشکی‌های بکار گرفته در عملیات وعده صادق مردم و خصوصاً عشایر هستند که امام فرمودند عشایر ذخایر انقلاب‌اند.

وی در ادامه سخنان خود گریزی به بحث جمعیت و سابقه فرزندآوری در بین عشایر زد و بیان داشت: باز هم می‌توان با بازخوانی نقش و جایگاه عشایر شاهد ازدیاد جمعیت و جوانی ایران عزیز باشیم.


امروز دغدغه تولید گوشت قرمز در کشور دغدغه سپاه پاسداران است


در ادامه سعید شعبانی معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس در این مراسم اظهار داشت: عشایر در استان کردستان در حوزه امنیت غذایی نقش بسزای دارند

وی گفت: بالاترین دغدغه ما در کشور در اوایل انقلاب داشتن امنیت بود چرا که دنیای استکبار به‌واسطه رژیم بعث عراق درصدد ناامن‌کردن کشور ما برآمدند؛ اما جوانان انقلابی توانستیم با تفکر بسیجی و روحی جهادی وارد عمل شوند و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه امنیت نه‌تن‌ها در منطقه بلکه در تمام جهان حرف برای گفتن دارد.

شعبانی افزود: عملیات بزرگ وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را افزایش و قدرت چانه‌زنی این نظام را در این حوزه و عرصه بین‌المللی به دنیا ثابت و مایه عزتمندی ایران و تمام رزمندگان و آزادی‌خواهان جهان شد.

وی گفت: امروز و ازآنجا که دشمن در حوزه جنگ سخت از ما شکست خورد بیکار ننشست و با ما در حوزه فرهنگی و اقتصادی وارد عمل شد و ازآنجاکه اولویت کشور ما امروز جهاد فرهنگی و اقتصادی است ما باید در این حوزه تلاش و جهاد به خرج دهیم.


وی گفت: در حوزه فرهنگی دشمن به دنبال این است که ارزش‌های فرهنگی و دینی ما را لگدمال کند به همین خاطر به دنبال این است که از خطوط قرمز مردم و نظام عبور کند که وضعیت حجاب در کشور ازاین‌دست دشمنی‌ها است که با ما وارد عمل شده است و ما و مسئولین ما در مقابل این امر باید به دنبال برنامه‌ریزی باشند.

شعبانی خاطرنشان کرد: در موضوع اقتصادی دشمن با بی‌نظمی اقتصادی در بازار و تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی با ما وارد عمل شده است چرا که این موضوع با معیشت مردم مرتبط است و ازآنجاکه وقتی مردم معیشتشان دچار مشکل شود بقیه مسائل اهمیت خاص خود را از دست خواهد داد باید کاملاً آگاهانه وارد عمل شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج عشایری در حوزه تولید گوشت قرمز بسیار می‌توانند اثرگذار باشند افزود: سپاه پاسداران و بسیجیان پاسدار این امر هستند چرا که خود را مسئول صیانت از این انقلاب و دستاورد‌های آن می‌دانند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه گفت: در هر حوزه‌ای اگر کشور با مشکل روبه‌رو شود سپاه و بسیج خود را متعهد می‌بیند و با تفکر و روحیه بسیجی در آن حوزه ورود پیدا می‌کنند و آن مشکل را حل خواهند کرد.

شعبانی اظهار داشت: امروز دغدغه تولید گوشت قرمز در کشور دغدغه سپاه پاسداران و مجموعه بنیاد تعاون این سازمان است که در این مورد وظایف خود را به سرانجام می‌رساند.

وی گفت: در شهرستان دیواندره سروآباد و کامیاران بسیجیان مجموعه بنیاد تعاون با همکاری جهاد کشاورزی استان با پای‌کار آمدن در این حوزه در صدد رفع مشکل کمبود گوشت قرمز با برنامه‌های خاص خود برآمده‌اند.

شعبانی بیان داشت: بنیاد تعاون بسیج در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، مشغول فعالیت است و در این حوزه به دنبال تسهیلگری و استفاده از ظرفیت‌های است که به فعلیت نرسیده است.

وی گفت: یکی از هلدینگ‌ها و گروه‌هایی که در شهرستان دیواندره کار خود را از سال گذشته شروع کرده و در شهرستان کامیاران به کار خود ادامه می‌دهد گروه اقتصاد ایرانیان است که با سه شرکت زیر مجموعه به‌عنوان شرکت رشد پایدار ایرانیان در این حوزه فعالیت دارند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار