علی اشرف خانلری

80 درصد مدارس قرچک دو شیفت اداره می شود

خبرگزاری بسیج: بیش از 40 درصد مدارس در سطح کشور توسط خیرین ساخته شده این در حالی است که که نقش خیرین در ساخت فضاهای آموزشی قرچک در حدود 10 در صد است.
کد خبر: ۸۵۱۳۲۲۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مدیر آموزش و پرورش قرچک در چهارمین جشنواره تکریم از خیرین مدرسه ساز شهرستان با اعلام این مطلب، افزود: تعداد واحدهای آموزشی قرچک 79 واحد است که35 درصد مدارس عمر بالای 20 سال دارند و 85 درصد مدارس دو شیفته اداره می شود و در برخی از کلاس ها 40 نفر حضور دارند که برای گذر از این مشکل کمک خیرین را می طلبد.

مهدی نیک بخت تعداد دانش آموزان قرچک را با احتساب پیش دبستانی 47 هزار نفر عنوان کرد و گفت: شهرستان قرچک به لحاظ تراکم دانش آموزی رتبه پنجم استان تهران را دارد و به لحاظ صبغه دوساله و نوپا بودن فرمانداری قرچک خیلی از زیر ساخت های آموزشی در این شهرستان مهیا نیست و ما در ابتدای راه هستیم.

وی مجمع خیرین مدرسه ساز را نمایشگاهی از توانمندیهای این سازمان مردم نهاد توصیف کرد و اظهار داشت: مجمع خیرین قرچک سال 88 از ورامین منفک شد که در مدت 4 سال از تاسیس مجمع خیرین قرچک با مشارکت 3000 نفر ازهمکاران فرهنگی تا امروز فعالیت های خوبی انجام شده و از طریق کسر از حقوق ماهانه در طول این سالها200 میلیون تومان جمع آوری شده است.

 نیک بخت افزود: به دنبال مشارکت دانش آموزان در مورد طرح های مدرسه یاری هستیم و از طریق طرح توزیع قلک های دانش آموزی در صدد هستیم فرهنگ خیری را ترویج  کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار