خبرهای داغ:

از راهیان نور تا جهادي

امروز به تشكيل قرارگاه جهادي براي حمايت همه جانبه از اردوهاي جهادي نياز داريم
کد خبر: ۸۵۲۶۷۳۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

همسنگر!

چقدر امروز دلم گرفت؟!

شنيدم امروز جلسه اي بود با حضور تعدادي از مسئولين براي جمع بندي راهيان نور ، گويا سال گذشته هم جلساتي از اين دست شكل گرفته است. همه ما آثار اين نشست ها را در ارتقاء چشمگير كمّي و كيفي اردوهاي راهيان نور جنوب و غرب مشاهده كرده و در جريان تحولات باشكوه در اين حركت عظيم فرهنگي قرار گرفته ايم.

امّا نكته اي يادم آمد كه تاسف خوردم چرا اين همه مسئول براي راهيان نور دور هم جمع شده اند؟! اما براي جهادي...

* شتاب نكنيد من با راهيان نور مخالف نيستم اصلاً خودم يكي از كوچكترين و حقيرترين مواليد راهيان سرزمين نور هستم و سالهاي سال در اين طريق خدمت كرده ام و هنوز هم. تا يادم نرفته بگويم اخيراً به همت برخي از منتظران خورشيد وارد غرب شده ايم و در «بقيع جبهه ها» گام نهاده ايم تا كاري كنيم براي زدودن غربت از اين ديار.

آنچه مرا متأسف كرد اين بود كه چرا پس از گذشت 10 سال از تاسيس بسيج سازندگي به تاكيد و فرمان مولا و راه برمان، حتّي براي يكبار جلسه اي مشابه؛ براي تقويت كاروانهاي جهادي برگزار نگرديده است؟!
مگر نه اينست كه راهيان نور، طريق عملي براي انتقال فرهنگ ايثار و جهاد و شهادت است و كاروان جهادي،طريق عيني و عملي انتقال اين فرهنگ پر مغز است؟!

در راهيان نور، به زيارت شهداء مي رويم و در اردوي جهادي، شهداء به ديدار ما مي آيند؟!

به تعبيري:

كاروان راهيان نور طليعه كاروان جهادي است.

براي شناخت كتاب جهادي، بايد مقدمه راهيان نور را مطالعه كرد.

اگر مي خواهي سيم ارتباطت با شهداء وصل بماند در اردوي جهادي شركت كن.

سرتان را درد نياورم:

اگر مي خواهي از علم اليقين به مقام شهداء به عين اليقين و حق اليقين برسي، جهادي باش.
در راهيان نور با شهداء آشنا مي شوي و در جهادي مانند شهداء مي شوي.

و ...

حال شما بگوييد كاروان جهادي كه اثبات حاكميت ديني بوده و با اتفاقات امروز در بيداري اسلامي و بيداري محرومين در اروپا و آمريكا، نياز به الگو شدن كشورمان در حوزه اداره كشور و رضايت مندي ملّت در تمامي حوزه ها بويژه اقتصادي؛ بيش از پيش احساس مي شود، جايگاه تشكيل جلساتي از اين دست را ندارد؟!
شما بفرماييد براي تحقق مطالبات وليّ امرمان در « همت مضاعف، كار مضاعف »، « اصلاح الگوي مصرف »، « جهاد اقتصادي » و اينك « توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني » چه بستري مناسب تر و پرثمرتر از حركت هاي جهادي و خدمت رساني خواهد بود؟

شما فرياد بزنيد كه براي تربيت كادر همطراز انقلاب اسلامي چه برنامه اي راهبردي تر از اردوي جهادي وجود دارد؟!
شما صلا دهيد امروز كه شجره طيّبه صالحين، اصلي ترين طرح دلسوزان حاكميت اسلامي براي انتقال معرفت ديني و بصيرت ولايي مي باشد براي تسريع در نيل به اين قلّه عاليه، چه طرحي عالي تر از حضور اين حلقه ها در بستر مناطق محروم و خدمت به ولي نعمتان انقلابِ خميني كبير مي باشد كه بتواند آموزه هاي حلقه ها را در بستر خدمت به عباد الله عملياتي نمايد؟!

و...

اي كاش مسئولين عزيز ما كه اقدامات متعددي براي تشكيل و تقويت گروه هاي جهادي كشيده اند، بيش از پيش همت گمارده و بدانند كه ما نيازمند تجربه ارزنده شان در دفاع مقدس هستيم، چشم جهادگران از آنان به حمايتي شبيه اردوهاي راهيان نور مي باشد و دست پينه بسته بچه هاي جهادي، منتظر فشردن دستان پر افتخار حماسه آفرينان جبهه و جنگ است كه تبرك شده به دستان كاظمي و همت و متوسليان هاست.

اطمينان كامل و اميد واثق دارم كه طعم شيرين اعزام جوانان به اردوهاي جهادي، اگر از اردوهاي سرزمين نور بيشتر نباشد، يقيناً كمتر نيز نخواهد بود و اين عرصه، پاسخگوي تمام نيازهاي اساسي انقلاب اسلامي به عنوان اصلي¬ترين و كاملترين و جاودانه ترين و آسماني ترين انقلاب پابرهنگان و ضعيفان و كوخ نشينان بر حرام خواران و ظالمان و كاخ نشينان خواهد بود. (ان شاءالله)

و آخر كلام آنكه:
كاروانهاي راهيان نور و جهادي دو بال پرواز عاشقان در آسمان وصال به بهشت شهيدان است كه بايستي اين پرنده را به پرواز در آوردند و اگر پرنده اي با يك بال بخواهد پرواز نمايد ... لذا متوليان امر اردوهاي جهادي بايستي با بهره گيري و الگوگيري از قرارگاه راهيان نور كه همگان بويژه فرماندهان را حول يكديگر جمع نموده؛ قرارگاه جهادي را نيز راه اندازي نمايند تا شاهد تقويت اين حركت ارزنده ملي باشيم در غير اينصورت حمايت ها آنگونه هست كه اكنون شاهديم..همين يك ماه قبل كه اردو رفتيم حتي سپاه و بسيج شهرستان نيز ما را به محل سپاه راه ندادند چرا كه فرمانده هيچ مسوليتي را متوجه خود نميداند در صورتي كه اگر او فرمانده قرارگاه جهادي شهرستان خود باشد يقينا .... تا دير نشده زود باشيد.

منتظر خورشيد(91/1/29)


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار