مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

تذّکر لسانی وظیفه همگانی در امر به معروف و نهی از منکر است

کد خبر: ۸۵۲۸۴۰۶
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت:تذّکر لسانی وظیفه همگانی در امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان در جلسه شورای امر به معروف و نهی ازمنکر بسیج ادارات این سپاه ضمن سخنانی در خصوص اهمیت ویژه ی فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر گفت:امر به معروف و نهی از منکر باید استمرار داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر کوثری به اهمیت والای امر به معروف و نهي از منکر در فرهنگ متعالي اسلام اشاره کردو افزود: اين فريضه، وسيله اي راه گشا و نويد بخش است که هم به بقا و تعالي مکتب مي انجامد و هم عطري دل انگيز که حاکي از سعادت و سلامت فرد و جامعه است، در فضاي زندگي بشر مي پراکند.

وی تذکر لسانی را وظیفه ی همگانی در امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: اولین فایده‌ی امر به معروف، به خود امر‌كننده می‌رسد؛ چراكه طبعاً انسان خردمندی كه به اصلاح دیگران همت می‌گمارد و آنان را به كارهای نیك فرا می‌خواند، در وهله‌ی اول خودش از آن متأثر می‌شود و آن را به كار می‌بندد در نتیجه امر به معروف، خودش را هم تعلیم و آموزش می‌دهد و از خطاها و اشتباهات احتمالی خودش نیز جلوگیری می‌نماید.

حجت الاسلام کوثری در ادامه یاد آور شد: این فريضه، در آموزه هاي اسلامي درصدر ديگر فرايض واقع شده و در قرآن، ملاک برتري امت اسلامي بر ديگر ملت ها معرفي شده است اما بايد دانست که هرچند امر به معروف و نهي از منکر فريضه اي بزرگ است و همگان وظيفه دارند يکديگر را به معروف ها واداشته و از منکرها بازدارند، ولي بي ترديد، جديت و فعاليت يافتن در اين فريضه بسیار مهم و نکته اساسی می باشد.

وی با عنوان اینکه بسیاری از آيات قرآن به طور مستقيم و غير مستقيم بر مطلوبيت و يا ضرورت امر به معروف و نهي از منکر دلالت می کنند گفت: نمونه آن در آیات 104 سوره مبارکه بقره و 72 سوره مبارکه توبه آمده است که همان طور که روشن است در اين دو آيه، امر به معروف و نهي از منکر مانند نماز و پرداخت زکات از ويژگي هاي اهل ايمان ذکر شده است. يعني امر به معروف و نهي از منکر نيز مانند نماز و زکات امري واجب استپ واز آن رو که اين آيه، فلاح و رستگاري امت اسلامي را وامدار فريضه ي امر به معروف و نهي از منکر دانسته است، امر به معروف و نهي از منکر امري لازم و بايسته است، چرا که اجراي اين فريضه است که رستگاري امت اسلامي را امکان پذير مي کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار