خبرهای داغ:
اسرائیل هیوم:

اسرائیل باید درسی که در لبنان آموخت را هر روز تکرار کند

یک روزنامه صهیونیستی در پاسخ به افرادی که خواهان دخالت نظامی در سوریه هستند، از آنان خواسته است تا به خوبی آنچه که برای ارتش رژیم صهیونیستی در لبنان روی داد را به خاطر آورند و از خود بپرسند که آیا باید اشتباهات گذشته را تکرار کرد؟
کد خبر: ۸۵۳۰۵۳۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری العهد، درحالی که رژیم صهیونیستی از یک سو مدعی شده است که به دروزی‌های سوریه کمک خواهد کرد و حتی در صورت لزوم به صورت نظامی وارد عمل خواهد شد، از سوی دیگر اعلام کرده است که مسئله دخالت نظامی در سوریه مطرح نیست و این رژیم به صورت نظامی درگیر جنگ جاری در این کشور نخواهد شد.

با این وجود نظرات مختلفی در داخل این رژیم وجود دارد که برخی از آنها بر ضرورت دخالت نظامی تاکید دارند و برخی دیگر از آنان بر ضرورت عدم دخالت نظامی در سوریه، تحرک دروزی‌ها موجود در سرزمین‌های اشغالی برای کمک کردن به شهرهای درزی نشین سوریه در السویداء و القنیطره که در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی هستند باعث شده این مباحث بیش از پیش مطرح شوند.

در این میان آنچه جالب توجه است مطلبی است که روزنامه نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی "اسرائیل هیوم" در خصوص بحث‌های جاری در این رژیم منتشر کرده و در پاسخ به افرادی که خواهان دخالت نظامی در سوریه هستند، از آنان خواسته است تا به خوبی آنچه که برای ارتش رژیم صهیونیستی در لبنان روی داد را به خاطر آورند و از خود بپرسند که آیا باید اشتباهات گذشته را تکرار کرد؟

"ایال زیسر" یکی از نویسندگان روزنامه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" در مقاله‌ای تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی در تحرکات نظامی آینده خود باید با چشم باز و به دور از توهمات و گمانه‌زنی‌های غیر واقعی عمل کند؛ اسرائیل حتی در صورت رسیدن داعش به نقطه صفر مرزی و یا تصمیم جبهه النصره برای اقدام علیه اسرائیل نباید در سوریه حضور نظامی یابد.

همچنین در این مقاله آمده است: همگان می‌دانند که دخالت نظامی چگونه آغاز می‌شود اما دانستن زمان و نحوه پایان آن کار سختی است، در لبنان و در هنگامه آغاز جنگ داخلی در دهه هفتاد میلادی نیز مسئله همین‌گونه بود، اسرائیل با استفاده از کمک‌های بشردوستانه به مواجهه با سازمان آزادی‌بخش فلسطین در جنوب لبنان پرداخت و در نهایت خود را در حالی یافت که از وادی کمک‌های بشردوستانه به عرصه نظامی پا گذاشته است و پایان این داستان را همگان به خوبی می‌دانند، اسرائیل مجبور شد که با شرمساری از لبنان عقب نشینی کند.

نویسنده این مقاله در ادامه می‌نویسد،  رژیم صهیونیستی چند سال در کمربند امنیتی خود در جنوب لبنان باقی ماند و پس از آنکه متوجه شد باقی ماندن در زمین دشمن و در میان ساکنانی که دشمن او هستند انتخاب خوبی نیست، از آنجا نیز عقب نشینی کرد.

در بخش دیگری از مقاله روزنامه اسرائیل هیوم آمده است: اسرائیل باید درسی را که در لبنان آموخت هر روز صبح با خود تکرار کرده و هنگامی که در برابر بحران سوریه می‌ایستد آن را در قلب خود جای دهد، هر دخالتی حتی اگر موضعی و جزئی باشد اسرائیل را به سوی حضور نظامی مستمر در این مناطق که ساکنان آنها اعم از دروز و غیره خود را سوری می‌دانند سوق خواهد داد.

در پایان آمده است که دروزی‌های سوریه در پی کمک‌های رژیم صهیونیستی نیستند و آنان همچنان خود را تابع دولت سوریه می‌دانند، بنابر این رژیم صهیونیستی نباید در این منطقه دخالت نظامی داشته باشد حتی اگر داعش به نقطه صفر مرزی رسیده و یا جبهه النصره تغییر رویه داده و علیه رژیم صهیونیستی اقدام کند.

اقدامات تل آویو باید بر اساس اخبار اطلاعاتی هوشمند بوده و این رژیم می‌باید از ورود به عرصه نظامی در سوریه که مملو از میلیون‌ها آواره سوری است و ممکن است در هر لحظه تغییر موضع دهند بر حذر باشد.

شایان ذکر است که طی روزهای گذشته رسانه‌های اسرائیلی از احتمال وقوع تغییراتی جدی در سوریه طی ساعات آینده، خبر داده و اعلام کرده بودند که ممکن است این تغییرات رژیم صهیونیستی را به مداخله مستقیم در بحران این کشور سوق دهد.

روزنامه «هآرتص» به نقل از منابع اسرائیلی آگاه در این خصوص نوشت ممکن است طی ساعات آینده تغییراتی خطرناک و جدی در مرزهای سوریه به‌وقوع بپیوندد.

«حمد عویدات» روزنامه‌نگار اسرائیلی نیز از تلاش‌های برخی گروه‌ها جهت فراهم کردن حضور اسرائیل در منطقه جولان خبر داد و افزود: «تلاش‌هایی نیز صورت می‌گیرد تا ارتش سوریه را متلاشی کنند ولی (ارتش سوریه) توانسته است کنترل خود را بر برخی از مناطق راهبردی و از جمله تپه‌های "الحمر" را به عنوان مسیر راهبردی زمینی تثبیت کند در حالی‌که گروه "جبهه النصره" تلاش می‌کند این منطقه را تصرف کند  تا بدین ترتیب دامنه نفوذ خود تا منطقه "القلمون" گسترش دهد.برنامه‌ای برای بهره‌برداری از موضوع اقلیت‌ها وجود دارد به این معنا که اسرائیل می‌خواهد با هدف قرار دادن طایفه موحدین دروزی‌ها، از اقلیت‌ها حمایت کند.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار