خبرهای داغ:
رئيس سازمان سينمايي كشورتاکید کرد:

مدیران اصفهان باید راههای اشتیاق بخش خصوصی برای ساخت سینما را هموار کنند

اصفهان شناسنامه ي فرهنگي مردم ايران است و تعداد سينماهاي موجود به هيچ وجه در شان نام و هنر اصفهان نيست.
کد خبر: ۸۵۴۹۰۶۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان ،معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان سينمايي كشور درديداربااستاندار اصفهان،بااشاره به اینکه اصفهان شناسنامه ي فرهنگي مردم ايران است و تعداد سينماهاي موجود به هيچ وجه در شان نام و هنر اصفهان نيست گفت: خوشبختانه بخش خصوصي در زمینه ساخت سینما ورود پيداكرده است و در حال حاضر حدود ۸۰ سالن سينما توسط اين بخش در نقاط مختلف كشور در حال ساخت مي باشد.

حجت اله ايوبي تعداد كل سالن هاي سينما در كشور را ۳۴۰ سالن عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه سينماي ايران يكي از سينماهاي برجسته ي دنياست اين تعداد سالن مناسب نيست و بايد حداقل ۴ هزار سالن سينما در كشور وجود داشته باشد.

وي با تاكيد بر اينكه بايد موج جديدي كه براي ورود بخش خصوصي به ساخت سالن هاي سينما شروع شده در اصفهان نيز ورود پيدا كند، گفت: اصفهان بايد به نمونه و پايلوت تبديل شود و بايد با مشوق هايي كه ايجاد مي شود مسئله ي سالن سازي حل شود كه در اين صورت بزرگترين دغدغه ي دولت در اين خصوص كه ايستادن اقتصاد سينما بر روي پاي خودش است حل خواهد شد.

وي با بيان اينكه در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزايش مخاطب در سينماها وجود داشت، افزود: امسال نيز نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزايش مخاطب داشتيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار