خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام نور خسروشهر:

موفقيت يك شبه حاصل نمي شود/ باید به استعداد دانشجویان جهت داد

خبرگزاری بسیج: رئیس دانشگاه پیام نور خسروشهر که عنوان دانشجوی نمونه کشوری دانشگاه پیام نور امسال(سال 94) را از آن خود کرده، با بیان اینکه موفقیت یک شبه به دست نمی آید، گفت: اگر در همه فعاليت ها، هدفي را مشخص كنيم به طور قطع به آن ها خواهيم رسيد.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۲۱
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

حسين عباسي اسفنجاني در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: استعداد و توانايي در نهاد دانشجويان وجود دارد و مهم اين است كه از اين استعداد و توانايي ها استفاده كرده و به آن ها جهت دهيم.

عباسي فعال بودن در زمینه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را از معیارهای انتخاب وی به عنوان دانشجوی نمونه کشوری برشمرد و اظهار کرد: كسي كه مي خواهد به عنوان دانشجو نمونه كشوري انتخاب شود بايد از همان روز نخست دانشجویی و باتوجه به آئين نامه انتخاب و معرفي دانشجويان نمونه، هدفگذاري کرده و در همان راستا حركت كند.

وی با توجه به نقش بسیج در کسب این عنوان، خاطرنشان کرد: موفقيت به زبان رياضي تابعي از توانايي، محيط و اراده است كه وسط آن ها علامت ضربدر قرار دارد، چنانچه يكي از اين ها صفر باشد، حاصل آن نيز صفر خواهد شد، بنابراين جوانان توانمند زيادي هستند كه به علت محيط نامناسب به جايگاه مورد انتظار نرسيده اند، در حالیکه محيط بسيج؛ محيطی پاك و كمك كننده است.

این دانشجوی دوره دکترای مدیریت بازرگانی ادامه داد: بسيج مجموعه اي است كه هركسي وارد آن مي شود با نيت خير و قرب الي الله است چراكه نه به كسي پولي پرداخت مي شود و ...، بنابراين بسیجیان با ذوق و شوق و برای حراست از ارزش هاي والاي نظام وارد اين مجموعه مي شوند که این خود پیشبرنده بوده و یکی از عوامل موفقیت در زندگی است.

وی از بسیج به عنوان یکی از تشکیلات پاک یاد کرد و بیان داشت: بسیجیان با حضور مخلصانه در چنین نهادی با كار گروهي و تشكيلاتي، سازماندهي و مديريت آشنا مي شود که به طور حتم در آينده شغلي آن ها نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت، چراكه پيش از ورود به بازار كار، محيط هاي اجرايي را تجربه مي كنند.

رئیس دانشگاه پیام نور خسروشهر با تاکید به فرمایش امام علی(ع) که هركس تزكيه كند از توانمندي هاي عقلي بهره مند مي شود، تزكيه را پيش نياز مهمي برای موفقیت خواند و افزود: هدفگذاري، برنامه ريزي و اراده قوي در کنار تزکیه نفس می تواند رسیدن به موفقیت را تسریع کند.

وی با اشاره به کامل و جامع بودن اسلام به عنوان مکتب حیات بخش بشری، اظهار داشت: دين ما كامل بوده و در زمينه هاي مختلف برنامه دارد و اگر از مباني اسلام حتی در كمترين حد خود هم استفاده كنيم، خواهيم توانست به سعادت دنيوي و اخروي دست پيدا كنيم.


معدل 87/18، داشتن چندین مقاله ISI، ISC و علمی ترویجی، فعالیت مستمر در تشکل های دانشجویی و عنوان نخست رشته نهج البلاغه در هفدهمين دوره مسابقات قرآن و عترت كشور در سال 92 موجب شده است حسين عباسي اسفنجاني به عنوان دانشجوی نمونه کشوری در دانشگاه پیام نور انتخاب شود.

2 عنوان مقاله ISI، 9 عنوان مقاله علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی ISC، چهار عنوان مقاله بین المللی، 10 عنوان مقاله در همایش های ملی و منطقه ای، انجام یک عنوان طرح پژوهشی، برگزاری چهار مورد کارگاه آموزشی در زمینه های تخصصی در دانشگاه های مختلف و عضویت در بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشي از سوابق علمي پژوهشي و فرهنگي اين استاد فعال بسيجي است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار