خبرهای داغ:
چند خبر از فلسطین

افزایش نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری

ارتش رژیم صهیونیستی با هدف سرکوب بیشتر فلسطینیان امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای خود در کرانه باختری را افزایش می دهد.
کد خبر: ۸۶۰۶۵۶۸
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رسانه های خبری فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد که 4 گردان دیگر به نیروهای خود در کرانه باختری با هدف مقابله با جوانان انتفاضه، اضافه می کند.

بر اساس این گزارش، اوایل ماه آینده دو گردان ذخیره فراخوانده می شود و دو گردان نظامی دیگر نیز در نقاط مختلف کرانه باختری مستقر خواهند شد.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اشاره به هشدار محافل صهیونیستی درباره قیام مسلحانه فلسطینیان در کرانه باختری، نوشت: اسرای فلسطینی که در چارچوب تبادل اسرای سال 2011 آزاد شده و اکنون در غزه، ترکیه و قطر هستند، گروهک های نظامی را تشکیل داده اند و تصمیم دارند دست به قیام مسلحانه در کرانه باختری بزنند و حماس در غزه نیز تصمیم دارد عملیات های انتحاری در داخل کمربند سبز را اجرا نماید.

به نوشته این روزنامه، اسرای آزاده فلسطینی که از فرماندهان گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در کرانه باختری هستند، تماس هایی را با رفقای خود در داخل روستاها و شهرک های فلسطینی برقرار کرده اند و هر کدام از این فرماندهان به تنهایی عمل می کنند و مناطق را به یگان های نظامی جداگانه تقسیم کرده اند.

بازداشت 30 فلسطینی در کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیل شب گذشته و صبح امروز دوشنبه 30 شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که بیشتر این بازداشت ها در استان الخلیل و شهرک قریوت در استان نابلس بود.
بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در الخلیل 9 شهروند از جمله یک دختر را بازداشت کرد که عبارتند از: هیثم عصام الجعبه (23 ساله) ، هیفاء مکروم ابو ارمیله (37 ساله) ، بریء إسماعیل عبد القادر شلش (17 ساله) ، حسین مسالمه (35 ساله) ، أحمد عونی سویطی، هیثم یوسف أبو غازی (17 ساله)، إبراهیم نمر البدوی (24 ساله)، عمار زهیر أبو ورده (23 ساله) و إسحق إسماعیل حوشیه.

در شهرک قریوت واقع در استان نابلس نیز 8 شهروند از جمله چهار نوجوان به بازداشت صهیونیست ها درآمدند که عبارتند از: مصلح بدوی، معتصم مصلح بدوی (14 ساله) ، إسلام محمد مجلی عیسى (13 ساله) ، توفیق خلدون عازم (13 ساله) ، قاصد محمد موسى (13 ساله) ، عبد أنور عازم و محمد مجلی عیسى.

همچنین 6 فلسطینی نیز در قدس اشغالی توسط صهیونیست ها بازداشت شدند که عبارتند از: رامی أبو خلیفة (23 ساله) از اردوگاه شعفاط، محمد حسن خلایلة از جبل المکبر، تامر الباسطی (17 ساله) ، محمود سلیم (16 ساله) ، محمد ابو سنینه (18 ساله) و لؤی هانی صبیح از شهرک حزما در استان قدس اشغالی.

در استان رام الله و البیره نیز صهیونیست ها محمد عبود ابو خلیل و ماهر نادر حامد 27 ساله را بازداشت کردند.
همچنین 4 شهروند فلسطینی دیگر از استان قلقیلیه نیز توسط نیروهای اشغالگر بازداشت شدند که 3 تن از آنها به نام های یاسر، بلال و باسم حسن داود برادر هستند.
در استان طولکرم نیز یک شهروند به نام ثائر جمال محمد یعقوب 29 ساله نیز بازداشت شد.

معاریو: اسرائیل از متوقف کردن انتفاضه قدس درمانده است

مقامات سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کردند که انتفاضه قدس ادامه خواهد داشت و روز به روز نیز اوج خواهد گرفت و امکان متوقف کردن آن وجود ندارد.

روزنامه صهیونیستی "معاریو" ضمن اشاره به این مطلب، افزود که به رغم حملات گسترده نیروهای ارتش اسرائیل به منازل مجریان عملیات های شهادت طلبانه و بازداشت اعضای خانواده های آنان، ولی این انتفاضه همچنان ادامه دارد و همین مساله مقامات اسرائیلی را به شدت نگران کرده است.

این روزنامه همچنین نوشت که ارتش اسرائیل تلاش های گسترده ای را برای پایان بخشیدن به این حرکت خودجوش مردمی انجام داده، ولی تا کنون ناکام مانده است. این اقدام در حالی صورت می گیرد که وضعیت سیاسی و امنیتی اسرائیل روز به روز بدتر می شود.

این منبع خاطرنشان ساخت که کرانه باختری با یک نسل دلیر و قهرمان مواجه است، این نسل هیچ ترس و واهمه ای از رویارویی با ارتش اسرائیل ندارد.

این روزنامه پیشتر نوشته بود که سران تل آویو از متوقف کردن انتفاضه قدس درمانده هستند و همین درماندگی موجب تداوم این حرکت خودجوش مردمی شده است.

فرستاده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه وارد غزه شد

نیکولای ملادینوف هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه صبح امروز دوشنبه وارد نوار غزه شد.

بر اساس این گزارش، ملادینوف به همراه یک هیئت سازمان ملل از طریق گذرگاه بیت حانون (ایرز) وارد غزه شد.
وی در این سفر چند ساعته با مسئولان سازمان ملل و وزرای دولت توافق ملی فلسطین دیدار می کند.

ملادینوف 17 سپتامبر گذشته نیز از نوار غزه بازدید کرد و طی سخنانی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که سازمان ملل به دنبال راهکار عملی برای حل مشکلات و بحران های انسانی و اقتصادی نوار غزه است.

پیش از این به دنبال پایان یافتن جنگ اخیر غزه در آگوست سال 2014، تعدادی از مسئولان سازمان ملل و وزرای خارجه برخی کشورهای اروپایی از غزه بازدید کردند.

این در حالی است که کشورهای عربی و دیگر کشورها در اکتبر 2014 طی کنفرانسی در قاهره متعهد شدند که حدود 5.4 میلیارد دلار برای کمک به بازسازی نوار غزه اعطا می کنند اما تا کنون به تعهدات خود عمل نکرده اند.

حماس: جوانان انتفاضه قدس نظامیان صهیونیست را وحشت زده کرده اند

یک مقام بلند پایه جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که جوانان انتفاضه قدس نظامیان ارتش و ماموران دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی را وحشت زده کرده اند.

نزیه ابوعون افزود: نسل کنونی فلسطین که انتفاضه های سنگ و الاقصی را تجربه نکرده است، قدرت خود را در زمینه رویارویی با نظامیان صهیونیست تا بن دندان مسلح و اجرای موفقیت آمیز عملیات های شهادت طلبانه را به اثبات رساندند.

وی از گروه های فلسطینی و امت های عربی و اسلامی خواست تا با تمام وجود و توان از انتفاضه قدس حمایت کنند.
وی خاطرنشان ساخت که انتفاضه قدس طرح شوم دشمن صهیونیستی در زمینه تقسیم مسجد مبارک الاقصی را به شکست کشاند.

انتفاضه قدس در یکم اکتبر گذشته شکل گرفت، از آن تاریخ جوانان فلسطینی همواره با اشغالگران صهیونیست درگیر می شوند و دست به عملیات های سلحشورانه علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست می زنند، در جریان این عملیات ها ده ها صهیونیست به هلاکت رسیده و صدها تن دیگر هم زخمی شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار