نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری:
آیت الله اسلامیان، گفت: کسانی که نغمه شورایی شدن و نظارت بر رهبری را سرمی دهند، آب به آسیاب دشمن می ریزند.
کد خبر: ۸۶۱۱۳۴۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ آیت الله علیرضا اسلامیان با تبریک هفته وحدت و میلاد سراسر نور پیامبر اعظم و امام جعفر صادق علیهم السلام، فرارسیدن هفته بصیرت را گرامیداشت و به تفسیر آیات شریفه24 تا 28 از سوره مبارکه انفال پرداخت.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، ابتدا به بیان ریشه تاریخی تأثیر ولادت انبیا در قواعد طبیعی خلقت ازجمله سخن گفتن حضرت عیسی در گهواره و خشک شدن دریاچه ساوه، شکستن طاق کسری و خاموش شدن آتش آتشکده ها همزمان با ولادت پیامبر اسلام اشاره کرد و خرده گرفتن دشمنان را نشان از کج فهمی آنان دانست.

وی، سپس به ویژگی ها و صفات بارز نبی مکرم اسلام ازجمله امانتداری ایشان اشاره کرد و افزود: برای هیچ بشری شناخت کنه ذات و شخصیت پیامبر اسلام میسور نیست.

آیت الله اسلامیان، شهادت دوست و دشمن به امانتداری حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم را یادآور شد و تأکید کرد: ما مسلمانان نیز باید در عمل پایبندی خود به وجود مبارک پیامبر و ارزش های اسلامی را نشان دهیم.

وی، با اشاره به با اشاره به تفسیر المیزان درباره آیات مهم 24 تا 28 سوره مبارکه انفال، اظهار کرد: خداوند در این سوره می فرماید:" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ "، یعنی؛‌ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد چون خدا و پيامبر شما را به چيزى فرا خواندند كه به شما حيات مى‏بخشد آنان را اجابت كنيد و بدانيد كه خدا ميان آدمى و دلش حايل مى‏گردد و هم در نزد او محشور خواهيد شد .

وی، جواب مثبت دادن به خدا را عمل به این آیه شریفه دانست و با اشاره به آیه شریفه؛ " وَاتَّقُواْ فِتْنَةً لاَّ تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُواْ مِنكُمْ خَآصَّةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ" ،‌تصریح کرد: باید از فتنه هایی که دامن گیر هم ظالمین و هم جامعه اسلامی می شود پرهیز کنیم که این فتنه ها خوب ها را نیز گرفتار می کند.

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری،‌شدید العقاب بودن خدای متعال را از دیگر بخش های آیه برشمرد که به مؤمنین تأکید می کند در امانتها خیانت نکنند.

آیت الله اسلامیان با اشاره به ادامه این آیات؛ " وَاذْكُرُواْ إِذْ أَنتُمْ قَلِيلٌ مُّسْتَضْعَفُونَ فِي الأَرْضِ تَخَافُونَ أَن يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ فَآوَاكُمْ وَأَيَّدَكُم بِنَصْرِهِ وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ، گفت: شکر و سپاس نعمت های الهی و پرهیز از خیانت به خدا و پیامبر او بر اساس آیه شریفه " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَخُونُواْ اللّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُواْ أَمَانَاتِكُمْ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ"‌از مهم ترین نکات این سوره است.

وی، در ادامه عوامل گرفتاری در فتنه ها را بر اساس آیه شریفه 28 ،‌" وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلاَدُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللّهَ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ "، اینگونه عنوان کرد:‌ عرض امانت الهی عریض است و مصادیق امانات بسیار زیاد هستند، ولی بر اساس حدیث شریفی از پیامبر اکرم، علم امانت خدا در زمین دانسته شده و عالمان نیز امانتداران خدا هستند و اگر به دانسته ها عمل کنیم آنگاه به وظیفه خویش عمل کرده ایم.

آیت الله اسلامیان، تأکید کرد: دین خدا، و ارزشهایی که خدا، ‌ائمه معصومین و پیامبر و اولیا الله در اختیار ما قرار داده اند از امانتهای الهی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، افزود:‌ اگر دین خدا را آموختیم و به آنها عمل نکردیم و به ارزش ها پایبند نبودیم، به خدا و پیامبر خدا خیانت کرده ایم.

وی، رفاه زدگی، حب دنیا، تلاش برای به زحمت نیفتادن را از علل وقوع خیانت به امانتهای الهی دانست و بصیرت را راه خلاصی از فتنه هایی دانست که خواص جامعه را نیز می توانند گرفتار کنند.

آیت الله اسلامیان، خاطرنشان ساخت: طلحه و زیبرها و سیف الاسلام ها نیز از مصادیق روشن خواص هستند که در فتنه گرفتار شدند و کسانی هم که درب خانه حضرت علی را آتش زدند و دختر پیامبر را بین در و دیوار قرار دادند به خاطر همین بی بصیرتی بود که اظهار می داشتند سوختن اهلبیت در آتش باعث تقویت دین پیامبر می شود.

وی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: فتنه های بزرگ تری در پیش است و باید بدانیم دشمن هیچگاه از ما راضی نخواهد شد و یهود و نصاری تنها وقتی از ما راضی می شوند که تابع آنها شویم.

نماینده مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد:‌اگر کسی خیال کند، گربه برای رضای خدا موش می گیرد، خیلی آدم ساده ای است. دشمن هرچه فاعلیت اسلام و نظام اسلامی را می بیند، رموز موفقیت را بیشتر می داند و نقشه های دیگری برای ضربه زدن می کشد.

وی، هجمه های به سوی رهبری را ناشی از برنامه ریزی دشمن برای هدف قرار دادن نقطه کانون قدرت نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: اگر امروز می بینیم لبه تیز حملات دشمنان به سوی رهبری است، نتیجه تفکر و تئوری افرادی مانند فوکویاما است که شکستن دو بال سرخ شهادت و سبز امید مسلمانان شیعه را در گرو خارج کردن زره ولایت از تن مسلمانان عنوان کرده است.

استاد حوزه در ادامه به برخی نغمه های جاری در جامعه از سوی عده ای مبنی بر شورایی شدن رهبری و نظارت بر رهبری نیز اشاره کرد و گفت: این روزها نغمه های شورایی شدن رهبری را مطرح می کنند در حالی که خودشان دستور تجدید نظر در قانون از سوی امام را در مجلس تصویب کردند و شورایی شدن رهبری را از قانون برداشتند واینها اگر معقتد به امام هستند یا سنگ مردم را به سینه می زنند، باید به نظر امام و رأی مردم پایبند باشند.

وی، تأکید کرد: اینها آب به آسیاب دشمن می ریزند و در صورت کمترین حمل به صحت، نداشتن بصیرت ریشه این سخنان است.

آیت الله اسلامیان، گفت: وظیفه خبرگان انتخاب رهبری و نظارت بر تداوم شرایط رهبری است، نه نظارت بر ریز اعمال رهبر. به هر حقوقدانی هم مراجعه کنیم این مسئله را شفاف بیان می کند و این مسئله را تأیید می نماید.

وی، حرکت عمر سعد به سوی کربلا و کشتن امام حسین علیه السلام را نیز ناشی از حب به دنیا و ترجیح ملک ری بر آتش جهنم دانست و از علما و نخبگان خواست آیات شریفه سوره انفال پیرامون بصیرت را در جامعه بیان کنند و عامه مردم را آگاه سازند.

آیت الله علیرضا اسلامیان امروز در گردهمایی عقیدتی فرماندهان، مدیران و کارکنان ستاد سپاه قمربنی هاشم (ع)‌در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سخنرانی کرد.

نواحی مقاومت استان چهارمحال و بختیاری از طریق ویدیو کنفرانس با این مراسم ارتباط داشتند.

ارسال نظرات