خبرهای داغ:

افشای طرح آمریکا برای حمله گسترده سایبری به ایران

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد که مقامات اطلاعاتی و نظامی آمریکایی تصمیم داشتند در صورت شکست دیپلماتیک در محدود کردن برنامه هسته ای، به حمله سایبری گسترده علیه ایران اقدام کنند.
کد خبر: ۸۶۳۹۰۹۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از "نیویورک تایمز"؛ در اوایل دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، آمریکا طرحی را برای حمله گسترده سایبری به ایران در دستور کار خود داشت و می‌خواست این طرح را در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، اجرا کند.

نیویرک تایمز نوشت: این طرح، موسوم به "نیترو زئوس"، برای غیرفعال کردن سیستم های دفاع هوایی، سیستم های ارتباطی و نقاط حساس شبکه توزیع برق ایران طراحی شده بود.

بنابر این گزارش، طرح نیترو زئوس بخشی از تلاش اوباما برای حصول اطمینان بود تا در صورت بروز هر گونه تهدیدی از سوی ایران، گزینه های جایگزین دیپلماسی در اختیار باشد.

این طرح همچنین خواستار ده‌ها میلیون دلار هزینه برای نصب تجهیزات الکترونیکی در شبکه‌های رایانه‌ای ایران شده است. آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا همچنین طرح جداگانه‌ای را برای حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای فردو آماده کرده بودند.
 
آمریکا پیش از این با حمله سایبری موسوم به استاکس نت، تاسیسات هسته‌ای نطنز در ایران را هدف قرار داده بود.
 
روز گذشته نیز نشریه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی به همکاری‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران اشاره کرده بود.
 
این نشریه صهیونیستی در بخشی از مطلب خود نوشته بود: ژنرال مایکل هایدن، رئیس سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا ادعا کرد که هدف از حمله احتمالی اسرائیل به ایران، کشاندن پای آمریکا به جنگ بود.
 
سخنان هایدن در یک فیلم مستند درج شده است و این هفته در جشنواره فیلم بین‌المللی برلین پخش شد. این فیلم همچنین سخنان برخی منابع اطلاعاتی را در آمریکا در بر دارد که اسرائیل را به مختل کردن عملیات مشترک (اسرائیل و آمریکا) برای خرابکاری در رایانه‌های استفاده شده در برنامه هسته‌ای ایران از طریق اقدام زودهنگام و مخالف طرح‌های مورد توافق متهم کردند. در نتیجه، صدها میلیون دلار پول سرمایه‌گذاری شده برای این عملیات به هدر رفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار