شهردار خامنه:

تکمیل شبکه آبرسانی، گامی در صرفه جویی آب

خبرگزاری بسیج: شهردار خامنه با اشاره به بحران بی آبی، آن را خطر پیش روی جوامع امروزی خواند و خبر داد: در سال آینده با اجرا و تکمیل شبکه آبرسانی امیدواریم ضمن صرفه جویی در آب های مصرفی فضای سبز، هزینه های شهرداری در این رابطه را نیز کاهش دهیم.
کد خبر: ۸۶۴۴۵۳۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، بابک شریفی صرفه‌جویی در مصرف آب را وظیفه بزرگ همگانی عنوان و بیان کرد: در حال حاضر به علت استفاده نامناسب از منابع آبی و تعرضات انسانی در چرخه عادی طبیعت، مشکلات بزرگی از قبیل کم‌آبی ایجاد شده که اگر به همین منوال ادامه یابد به اصلی‌ترین مشکل جوامع بشری بدل خواهد شد.

وی ساخت استخر بزرگ شهرداری خامنه را گام دیگری در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب دانست و اظهار داشت: این استخر در راستای صرفه جویی در مصرف آب فضای سبز و اجرای طرح جداسازی آب شرب از آب خام شهری و آبیاری قطره ای فضای سبز ساخته می شود.

شهردار خامنه افزود: در این طرح به منظور جلوگیری از اسراف آب، پس از بررسی و مطالعات کارشناسان، عملیات ساخت استخر در زمینی به ابعاد ۲۰*۲۰ متر با قابلیت ذخیره سازی آب به حجم ۲۰۰۰متر مکعب با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در دستور کار شهرداری قراردارد.


وی با اشاره به جدول کشی خیابان حسینی(مسیر وادی رحمت) در سال جاری از سوی شهرداری و صرف هزینه ای بیش از ۷۰۰ میلیون ریال، بیان کرد: اینطرح علاوه بر جدول کشی خیابان و کادر بندی آن و جمع آوری و هدایت آبهای سطحی،به عنوان کانال بتنی، آب های قنات و رودخانه مسیر را بدون افت و نفوذ در مسیر به باغات داخل حریم و محدوده هدایت می‌کند.

بابک شریفی اظهار امیدواری کرد: با همکاری اداره جهاد کشاورزی در سال آینده، طرح انتقال آب کشاورزی و کانال کشی مسیر به اتمام برسد که بی شک تاثیرات زیادی در جلوگیری از نفوذ آب در مسیر و صرفه جویی آب های کشاورزی خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار