مشاغل خانگی؛ بهترین روش ورود زنان به عرصه اقتصاد

کد خبر: ۸۶۵۷۷۶۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛زنان بخش عظیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند، این قشر می‌توانند در عملی کردن اقتصاد مقاومتی در کنار امر رسیدگی به امور خانه، همسر داری و تربیت فرزند با شروع کسب‌وکارهای خانگی نقش‌آفرین باشند.

یزدندا نوشت: بند اول سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در سال 92 از سوی امام خامنه‌ای بر مردمی کردن و مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط دلالت دارد.


یکی از بهترین راه‌های مشارکت آحاد جامعه در اقتصاد مقاومتی می‌تواند راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی باشد.


امروزه کسب‌وکارهای خانگي به‌عنوان راهكاري مهم براي ايجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌گردند. قابليت انجام اين نوع کسب‌وکار در «منزل» سبب ايجاد مزاياي بسياري براي شاغلين آن‌ها می‌شود، كه ازجمله می‌توان به ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خريد، رهن و اجاره كارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نيروي كار ساير اعضاي خانواده و ايجاد زمینه‌های كار خانوادگي، امكان انتقال تجارب از طريق آموزش غيررسمي به شيوه استاد- شاگردي بين اعضاء خانواده و... اشاره نمود.


زنان بخش عظیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند، این قشر می‌توانند در عملی کردن اقتصاد مقاومتی در کنار امر رسیدگی به امور خانه، همسر داری و تربیت فرزند با شروع کسب‌وکارهای خانگی نقش‌آفرین باشند.


قالیبافی، پرورش دام، خیاطی، ترمه‌دوزی، گلیم‌بافی، دسته‌بندی غلات، عروسک دوزی و پرورش قارچ، تولید صنایع‌دستی از مشاغل خانگی محسوب می‌شوند.


مشاغل خانگی علاوه بر منافع مادی که در اقتصاد خانواده خواهد داشت؛ دارای مزیت‌هایی در چارچوب حضور در منزل، کاهش بعضی فشار‌ و استرس‌ ناشی از فعالیت در بیرون از منزل و حضور در محیطی نسبتاً آرام برای انجام کار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار