رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز:

برای ایجاد دنیای مشترک تلاش می‌کنیم

یکی از اهداف اصلی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز، انتقال اهداف مشترک بین دانشجویان و مراکز علمی است.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۴۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رمضان کورکماز ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 120 دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز هستند که این اتحادیه از سال 2007 فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت کوتاه موفقیت‌هایی بسیار قابل قبولی در راستای توسعه ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌های حوزه قفقاز داشتیم.
 
وی با اشاره به اینکه ایران دارای فرهنگ و تاریخ غنی است، گفت: یکی از اهداف اصلی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز، انتقال اهداف مشترک بین دانشجویان و مراکز علمی است که برای ایجاد دنیای مشترک تلاش می‌کنیم چرا که مباحث مشترکی زیادی داریم که می‌تواند دوستی و برادری را بین دانشجویان کشورهای مختلف افزایش دهد.
 
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز افزود: یکی دیگر از اهداف فعالیت این اتحادیه، ایجاد بسترسازی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی است که در این رابطه نیز پیشرفت‌هایی وجود داشته است که قطعا ایجاد تعامل با نخبگان کشورها با یکدیگر هیچ ارتباطی به نژاد، قوم و زبان ندارد.
 
کورکماز تصریح کرد: سعی ما بر این است که در کنار توسعه علمی٬ روابط دوستی و فرهنگی دانشجویان کشورهای مختلف حوزه قفقاز را برای همگرایی و همکاری‌های بیشتر با هم توسعه دهیم که در آینده منطقه‌ای خواهیم داشت که تعامل خوبی با هم دارند.
 
وی بیان کرد: در رابطه با برگزاری چهارمین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های اتحادیه قفقاز تا به امروز تصمیم قطعی اخذ نشده ولی به احتمال زیاد کشور قرقیزستان میزبان چهارمین دوره خواهد بود.
ارسال نظرات