خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی تیپ 32 انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید در محوریت جامعه کنونی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۴۵۴۸۵
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶

خلیل رضائیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به ابعاد گوناگون و گسترده امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: از برکات معنوی این فریضتین بهره‌گیری از الطاف خداوندی ات همچنان که در حدیث داریم هر کس با شمشیر وحدت و قدرت برای خداوند قیام کند به واقعیت الطاف الهی رسیده است.

وی افزود: امر به معروف و آموزه‌های اسلامی مانند جریان خون در پیکر است و سهل انگاری در این مورد باعث بی‌رنگ شدن و مرگ تدریجی خواهد شد، همان طور که در آیه قرآن کریم می‌خوانیم «همانا خداوند به عدل احسان بخشش به خویشاوندان امر می کند و از کار زشت و ناپسند و تجاوز به حقوق دیگران نهی می‌کند فراموش کردن و بی‌اهمیت جلوه دادن به آن باعث خسران جدی خواهد شد».

مسئول عقیدتی تیپ 32 انصار الحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: امروز با کم شدن این امر الهی در جامعه کنونی متاسفانه شاهد بعضی از بی‌بندوباری‌ها و افسار گسیخته‌هایی هستیم.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری با دید جامعی که دارند یکی از موضوعاتی در سال‌های اخیر به آن اشاره داشتند، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است که باید در محوریت جامعه کنونی قرار گیرد.

وی ادامه داد: عزت و سربلندی، استواری پایه‌های دین، امنیت، کسب روزی حلال و مهم‌تر از همه قرب به ذات اقدس الهی از دستاوردهای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

رضائیان با بیان اینکه معروف و منکر در تمام زمینه‌ها وجود دارد، گفت: اما باید توجه داشت که برای مثال در باب سیاسی با چشم و عینک سیاست‌مدارانه به آن نگاه کرد.

وی با اشاره به علل فراموشی این فریضه الهی عنوان کرد: شاید هم رنگی با جماعت، ترس از تحقیر و تمسخر دیگران، عدم حمایت، نا آگاه بودن و... از علل کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز باشد.

مسئول عقیدتی تیپ 32 انصار الحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: ما هر قدر به گسترش و فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم باز هم نیاز داریم افرادی به صورت خودجوش که تعالیمی در این باره به آنها داده شده بدون داشتن برچسب‌های دولتی و حکومتی به آن مبادرت کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام دینی با ایجاد شبهات گسترده و انگیزه‌های فساد سعی در سست کردن جوانان و نظام اقتصادی دارند، اظهار داشت: باید در مقابل این هجمه گسترده دشمنان با رفع موانع قانونی و ایجاد امنیت برای آمران به معروف و ناهیان از منکر و ساخت برنامه‌های گوناگون به مقابله پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات