خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

سلامت فرهنگی جامعه از آثار اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر

مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه برترین دینداری در اجرای امربه معروف و نهی از منکر نهفته است، گفت: هدایت بندگان خدا و رشد و سلامت فرهنگی جامعه از آثار اجرای این فریضه الهی است.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۱۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

حجت‌الاسلام مسیح الله عبدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اهمیت والای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: عدم آگاهی از اهمیت این فریضه الهی موجب غفلت ما از آن شده است.

وی با بیان اینکه به واجب بودن امر به معروف و نهی از منکر توجه نداریم، افزود: ترس، ناامیدی، ضعیف ایمان، محدود کردن حوزه این دو فریضه، ناآشنایی با شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر، واگذاری آن به دیگران و... موجب می‌شود تا هیچ‌گاه در این زمینه موفق عمل نکنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر بصیرت‌افزایی تصریح کرد: با توجه به ضرورت، این دو فریضه باید برای آحاد جامعه تبیین شود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر گل سرسبد احکام خداوند هستند که دینداری مردم به وجود آنها شکل میگیرد و خداوند این دو اصل تابنده را از آیات قرآن مورد توجه جدی قرار داده و انجام آنها را از ویژگی‌های اهل ایمان به شمار آورده است.

عبدی یادآور شد: وقتی امر و نهی دینی به فرموده قرآن و اولیاء دین بهترین فریضه باشد برترین دینداری نیز دراجرای آن نهفته است.

وی با بیان اینکه این دو فریضه ارزش دینی بزرگی دارد، گفت: دستاورد این دو میراث گرانقدر انبیاء هدایت انسان است که بر تارک سلسله جهان ارزش‌های الهی سکنی گزیده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: امربه معروف و نهی ازمنکر در یک دایره خاصی محدود نیست چراکه در زندگی روزمره خود با مصادیق آن مواجه می‌شویم و از انجام آن طفره رفته و با توجیهاتی نسبت به آن چشم پوشی می‌کنیم که یکی ازدلائل آن تسامح و بی حوصلگی و بی حسی نسبت به مخالفت با دیگران و بی میلی نسبت به گفتگو و مباحثه درباره اشتباهات آنها است.

وی تصریح کرد: امربه معروف و نهی ازمنکر دو اثر قطعی و دو اثر احتمالی دارد که آثار قطعی آنها پاداش آخرت و رشدی است که امربه معروف در پرتوی عمل خود به آن دست می یابد و این دو اثر گرانبها کافی است تا مومن در صحنه های امر و نهی حضور داشته باشد.

عبدی با بیان اینکه دو اثراحتمالی آن نیز هدایت بندگان خدا و رشد و سلامت فرهنگی جامعه است، بیان داشت: بعضی از ما فکر می‌کنیم که امر به معروف و نهی از منکر فقط مخصوص موضوع خاصی است حال آن که امربه معروف و نهی ازمنکر در تمام جنبه‌های زندگانی اعم از سیاسی، اعتقادی، اقتصادی و اخلاقی باید جاری و ساری باشد.

وی عنوان کرد: معروف و منکر محدود به امور جزئی نیستند و دایره وسیعی دارند، معروف همه کارهای خوب و منکر همه کارهای بد را شامل می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درتیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: در فرهنگ دین و نگاه عقل بسیاری از کارها معروف هستند مانند راستگویی، وفای به عهد، صبر و ارج نهادن به علم و غیره و درمقابل بسیاری از کارها نیز مانند مخالفت با نظام اسلامی، شایعه پراکنی، دفاع از ظلم و ظالم، تقلید کوکورانه و مزاحمت های تلفنی منکر شناخته شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات