قلهکی گفت: بازی های دیجیتالی با اخلاق، منش و فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچ سازگاری نداشته و در تضاد با آن است
کد خبر: ۸۸۶۵۳۷۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

علی قلهکی پژوهشگر فضای مجازی و فعال رسانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: در همه کشورهای دنیا رده بندی بازی های رایانه ای به عنوان اثرگذار ترین ابزار برای کنترل محتوایی دیجیتال تایید می شود و به نوعی با استفاده از نظام رتبه بندی و موارد قانونی که اجازه نمی دهد هر محتوای دیجیتالی را به کودکان بدهند و هر فروشگاهی اجازه فروش هر بازی و فیلمی را ندارد طبیعتاً جلوی این موارد را می گیرند و بدین ترتیب هر گروه سنی تناسب محتوایی خود را در خوراک گرفتن دیجیتال خواهد داشت.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه روند اخلاقی حاکم بر بازیکنان دقیقاً الگو گرفته از فرهنگ غربی است عنوان کرد: بازی های دیجیتالی با اخلاق، منش و فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچ سازگاری نداشته و در تضاد با آن است و باید گفت در حوزه اجتماعی نیز رفتارهای غیر اخلاقی و ضد اجتماعی در افکار بازیکنان باب می شود و متاسفانه این رفتار ها از فضای خیالی به فضای واقعی منتقل خواهد شد.

قلهکی با اشاره به آسیب های امنیتی و سیاسی بازی های رایانه ای در کشور تصریح کرد: در حال حاضر شاهدیم که یک سری بازی ها ارزش های غربی و موارد غیر اخلاقی را در کنار شاخص های امنیتی به بازیکن القا می کنند، یعنی بازی ها هم مشکل اخلاقی دارند و هم موارد اجتماعی و ارزش های ضد ایرانی را به شکل خاصی در نوجوانان و جوانان ترویج می کنند؛ مثلاً یک بازیکن در حین بازی در قالب نیروی ویژه آمریکایی به برج میلاد که نماد حاکمیتی در ایران است حمله می کند و می پذیرد که قدرت برتر جهان سرباز آمریکایی است.



ارسال نظرات