دوره آموزشی و توانمندسازی ویژه مدیران امر به معروف و نهی از منکر حوزه ها و پایگاه های شهرستان دشتی برگزار شد
کد خبر: ۹۰۹۴۳۷۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، دوره آموزشی و توانمندسازی ویژه مدیران امر به معروف و نهی از منکر حوزه ها و پایگاه های  شهرستان دشتی برگزار شد.

سرهنگ غلامعباس احمدی جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی در این دوره، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات مهم و مورد توجه است که به نظر می‌رسد در این زمان کمتر به آن توجه می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی با بیان اینکه این فریضتین الهی بر همه واجب بوده و باید اجرا شود، افزود: احیا و اجرای این امر الهی از بسیاری از مشکلات و معضلات پیشگیری می‌کند.

دوره آموزشی و توانمندسازی ویژه مدیران امر به معروف و نهی از منکر حوزه ها و پایگاه های  شهرستان دشتی برگزار شد.

وی بروز و توسعه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را نتیجه بی‌توجهی به همین موضوع دانست و گفت: زنان به عنوان مادران می‌توانند نقش موثری در احیا و اجرای این امر مهم در جامعه داشته باشند.

این مسوول در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام بزرگوار، یادآور شد: حرکت و اقدام بزرگ حضرت امام خمینی (ره) نمونه بارزی از امر به معروف و نهی از منکر بود.

 سرهنگ غلامعباس احمدی، نهضت انقلاب اسلامی را برگرفته از نهضت عاشورا بیان کرد و افزود: امام حسین (ع) نیز در آغاز قیام عاشورا فرمودند: « من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام می‌کنم».

وی، نماز، روزه، خمس، زکات، تولی و تبری را از جمله واجبات دین عنوان کرد و بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر مصداق اجرای همه واجبات دیگر است.

نقش مادران و زنان در احیا و اجرای این موضوع مهم در جامعه را بسیار موثر و پررنگ دانست و گفت: اگر هر مادری بتواند این امر الهی را در خانواده و میان فرزندان خود فرهنگ‌سازی کرده و ترویج دهد به تدریج در کل جامعه نهادینه  و اجرا خواهد شد.

ضرورت احیا و اجرای امر به معروف ونهی از منکر به صورت محله‌محوری

سرهنگ مراد کاظمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه امام صادق (ع) نیز در ادامه با تاکید بر آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر به صورت تخصصی و ویژه، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید ابتدا خود معروف و منکر را بشناسند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه امام صادق (ع) ، این فریضتین را یکی از ارکان اساسی اسلام عنوان کرد و بیان داشت: برپایی و اجرای این امر مهم ضامن برپا داشتن همه فرائض است.

این مسوول با بیان اینکه باید آمران به معروف و ناهیان از منکر با ملایمت و تنها از طریق تذکر لسانی وارد شده و موارد را تذکر دهند، بر ضرورت احیا و اجرای امر به معروف ونهی از منکر به صورت محله‌محوری تاکید کرد.

سرهنگ کاظمی، ادامه داد: ماموریت ما بگیر و ببند و ایجاد تنش در جامعه نیست بلکه باید به صورت ملایم و محله‌محور باشد.

وی، افزود: محله‌محور یعنی اینکه هر کس در هر محله‌ای که زندگی می‌کند آسیب‌ها، مشکلات و معضلات همان محله را شناسایی و با اقدامات موثر و هدفمند جهت اصلاح آنها برنامه‌ریزی کرده و راهکار ارائه دهد.

سرهنگ کاظمی با تاکید بر پرهیز از بحث، نزاع، تنش و گلاویز شدن با افراد، تصریح کرد: باید با نرمی و از طریق تذکر لسانی وارد عمل شده و کاری موثر انجام داد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها