خبرهای داغ:
مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج کشور:

ارائه تولیدات فرهنگی، هنری فاخر و انقلابی رسالت مراکز آفرینش های هنری بسیج است

مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی، هنری بسیج کشور با بیان اینکه هر پیام و تمدنی اگر با شیوه هنری بیان و ترویج شود ماندگار تر خواهد بود، گفت: رسالت مراکز آفرینش های فرهنگی، هنری بسیج در سراسر کشور تولید آثار فاخر، انقلابی و شبکه سازی توسط بسیجیان است.
کد خبر: ۹۲۴۵۳۳۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مصطفی زیبایی نژاد مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کشور صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند با اشاره به اهمیت هنر در بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در بخشی از بیانات خود در باب اهمیت هنر فرمودند: " هنر یک شیوه بیان و روش ادا کردن است که از هر تعبیر دیگری رساتر و ماندگار تر است".
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات خود در زمینه هنر بر رساتر بودن، دقیق تر بودن، نافذ تربودن هنر در فهم معنا تاکید داشتند و فرمودند: "هر پیامی، هر انقلابی، هر دعوتی، هر تمدنی، هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود شانس گسترش و نفوذ ندارد."
 
زیبایی نژاد عنوان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در باب هنر در شیوه انتقال پیام به روش هنر باید دقت و توجه شود چرا که کار با اهمیتی است لذا اگر هر تمدنی با شیوه هنری کار خود را ترویج نکند ماندگار نخواهد بود.

وی افزود: رهبری در دیدار فرماندهان عالی رتبه سپاه در زمینه اهمیت فرهنگ و هنر فرمودند: " گویا موجودی جدید در زمینه فرهنگ و هنر در سپاه ایجاد شده است" .
 
مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج کشور گفت:  الحمدالله تولیدات فرهنگی و هنری در مجموعه بسیج نقش فاخر و به سزایی داشته و باعث شده تا بار‌ها تولیدات فرهنگی و هنری این مجموعه توسط شخص رهبری مورد تقدیر قرار گیرد.
 
زیبایی نژاد ادامه داد: در ابتدا امسال نماهنگ" ایران ما" با اجرای گروه سرود اقوام مختلف تهیه و اجرا شده که یک کار ملی بود و مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت، این نشان از اهمیت بالای کار هنری در جامعه است.
 
وی اظهار داشت: ارائه تولیدات فرهنگی و هنری فاخر، کمک به مراکز هنری صدا و سیما و در کنار آن انجام تولیدات و کارهای انقلابی، رفع دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف تولیدات فرهنگی و هنری، شبکه سازی توسط بچه های بسیجی از جمله رسالت های مراکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج است.
 
زیبایی نژاد عنوان کرد: در بحث گروه سرود سعی شده تا نهضت سرود و آوا‌ها را در کشور رشد دهیم که از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه کاروان " آوا امید" بود که ایام نیمه شعبان با حرکت در خیابان ها در هزار و ۹۰۰ نقطه از کشور درب منازل سرود اجرا کردند، لذا کارهایی از این قبیل  می تواند جایگزینی خوب در زمینه موسیقی و کنسرت و رفع معضلات فرهنگی باشد.

مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی هنری بسیج با اشاره به برگزاری جشنواره " مدرسه عشق" در این مرکز گفت: در این جشنواره ظرفیت بسیجیان در سطح پایگاه سراسر کشور در عرصه هنر شناسایی می شود که تاکنون برخی پایگاه های بسیار کوچک و گمنام در برخی از شهرها و استان ها توانستند با ارائه تولیدات خوب با شبکه های سراسری صدا و سیما همکاری کنند.

وی با اشاره به فعالیت غیر مستقیم ۱۰ مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج در سطح کشور عنوان کرد: مراکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج در حوزه ترویج کتاب، سرود، نماهنگ، هنرهای تجسمی، پوستر، فیلم و انیمیشن، پویا نمایی در کشور فعالیت دارند.

زیبایی نژاد با بیان اینکه ما در سازمان بسیج آماده ارائه کمک به استان ها در راه اندازی مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج هستیم، افزود: با تعاملات و جلساتی که با فرمانده کل سپاه داشتیم مقرر شده تا در زمینه احداث و تجهیز این مراکز در استان ها توسط بسیج و سپاه همکاری لازم به عمل آید.
  
گفتنی است در این مراسم دومین مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری بسیج در خراسان جنوبی افتتاح شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار