خبرهای داغ:

زنان ما باید عفت وحیا زینبی را سرلوحه خویش قرار دهند

فرمانده پایگاه آمنه(س) روستای لاسجرد گفت: زنان ما باید عفت وحیا زینبی را سرلوحه خویش قرار دهند، تا بتوانند مردانی دلاور و غیرتمند را به جامعه تحویل دهند.
کد خبر: ۹۲۸۳۶۳۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

راضیه شهادت همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: مراسم سوگواری امام حسین (ع) سرمایه بزرگی است که بسیار می‌توان از آن استفاده کرد؛ ما به چنین سرمایه‌ای افتخار می‌کنیم و معتقدیم باید با تمام وجود از این سرمایه غنی حراست و پاسداری کرد.

وی تصریح کرد: رنگ بوی اربعین امسال کمی متفاوت تر از سال های قبل است، اما می توانیم با پیاده روی دسته جمعی البته با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، پخش نواهای ماندگار در سطح شهر وخواندن زیارت اربعین  یاد وخاطره راهیان اربعین را بار دیگر در اذهان مردم زنده کرد.

فرمانده پایگاه آمنه(س) روستای لاسجرد با ییان اینکه نسل جوان ما باید نسبت به اربعین شناخت درستی پیدا کند، افزود: روز اربعین روزی چهلم شهادت امام حسین(ع) است. روز اربعین، روز زیارت امام حسین(ع) و معرفت و شناخت نسبت به آن برای همه جوانان ارزش والایی دارد و جوانان در کنار شور حسینی، باید بدنبال شعور حسینی باشند.

شهادت با اشاره به اینکه امسال باتوجه به شرایطی که ناشی از کرونا در جهان اتفاق افتاده است، مراسم پیاده روی اربعین نداشتیم؛ خاطرنشان کرد: ما می توانیم با آگهی دادن  به جوانان از طریق سخنرانی های کوچه وخیابانی، پخش بروشور و سی دی، استفاده از راویان احادیث و تاریخ، برگزاری مسابقات کتب تاریخ، نقاشی و شعر با موضوع محرم واربعین، عظمت و شکوه اربعین را ماندگار سازیم.

فرمانده پایگاه آمنه(س) روستای لاسجرد تاکید کرد: با بیان خطبه عظیم حضرت زینب(س) در کربلا و رسوایی آل یزید می توان زیبایی های  کربلا را به همگان خصوصاً نسل امروز نشان داد. باید از صبر، اصالت، حیا، عفت و شجاعت حضرت زینب (س)برای زنان بگوییم. زنان ما باید عفت وحیا زینبی را سرلوحه خویش قرار دهند، تا بتوانند مردانی دلاور و غیرتمند را به جامعه  تحویل دهند.

وی در خصوص ویژه برنامه های اربعین در روستای لاسجرد گفت: علاوه بر قرائت زیارت اربعین وعزاداری ویژه برنامه یادواره شهدای لاسجرد و شش شهید گمنام نیز فردا با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد. در این  مراسم از برنامه های متنوع و پر محتوایی چون سخنرانی، همخوانی، سرود، وصیت نامه شهدا، فضا سازی با عکس شهدا، نذر صلوات و ختم قران با هدف  زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا که به مولای خود حسین بن علی اقتدا کردند، بهره خواهیم برد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار