خبرهای داغ:
سومین جلسه شورای اداری در شهرستان سرخه

شهرستان سرخه قطب اول تولید مرغ و تخم مرغ در استان سمنان

فرماندار سرخه گفت: شهرستان سرخه با ۱۲ هزار تن تولید تخم مرغ و ۱۰ هزار تن تولید مرغ، قطب اول تولید استان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۷۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۴

علی محمد مویدی زاده فرماندار سرخه در سومین جلسه شورای اداری با بیان اینکه در حوزه های دامپروری و به خصوص طیور، شهرستان سرخه با ۱۲ هزار تن تولید تخم مرغ و ۱۰ هزار تن تولید مرغ، قطب اول تولید استان را به خود اختصاص داده است؛ اظهار داشت: پرورش شتر مرغ و دام سبک از برنامه های این شهرستان در بحث دامپروری است که دو واحد پرورش شترمرغ در این شهرستان در حال احداث است.

وی افزود: بیشتر از ۴۵ درصد معادن استان و بیشترین تولید گچ کشور متعلق به شهرستان سرخه است. همچنین در بحث کربنات سدیم و معادن سیلیستین، ظرفیت و‌ پتانسیل بسیار بالایی دارد.

فرماندار شهرستان سرخه اضافه کرد: در بحث مرغداری و پرورش دام سبک و تولید گوشت قرمز نیز اقدامات مطلوبی در حال انجام است.

مویدی زاده با اشاره به اینکه عمدتا زمین های اطراف شهر سرخه کشاورزی و یا وقفی است که فرآیند توسعه شهر را با مشکلاتی مواجه ساخته است؛ بیان داشت: احداث بزرگترین سردخانه استان در حوزه صیفی جات و سبزیجات در این شهرستان از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در تلاش هستیم تا با پیگیری های ویژه و هماهنگی ‌با‌ مسئولان استانی بتوانیم‌ مشکلات حوزه زمین و مسکن را کاهش داده و تا‌پایان سال نسبت به تامین زمین برای ساخت مسکن اقدام کنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار