آرزو یوسفی

مراسم دهه آخر ماه صفر در سپاه شهرستان بجنورد برگزار شد

مراسم دهه آخر ماه صفر با رعایت دستور العمل های بهداشتی شامل رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با حضور کارکنان در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بجنورد برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۵۲۹۹
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام صداقتی نیا " مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی " در جمع کارکنان سپاه شهرستان بجنورد ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر به تشریح دعای سلامتی امام زمان (عج) پرداخته و گفت : یکی از مهمترین وظایفی که شیعه منتظر در عصر غیبت و انتظار، بر عهده دارد، دعا برای تعجیل فرج و ظهور امام زمان (عج) و دعا برای سلامتی آن حضرت است.

وی  در خصوص عبارت  حَتّی تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً  گفت : این قسمت از دعا، تقریباً  مغز دعا است. منتظر آن حضرت، در این عبارت، ظهور آن حضرت و به عبارتی دیگر، طلوع آن آفتاب حقیقت و سپری شدن شب هجران را از خدای توانا طلب می‌کند و کلمه  " طوعاً " در این عبارت، ممکن است از " مطاوعه "  به معنای انقیاد و فرمانبری است. در این صورت به این عقیده اشاره دارد که آن حضرت، برای اطاعت امر الهی ظهور کرده و خواست خدا را اجرا خواهد کرد.


حجت الاسلام صداقتی نیا در ادامه اضافه کرد : ممکن است " طوعاً " هم خانواده با  " تطوّع " ، به معنای تبرّع و احسان باشد. در این صورت معنا چنین می‌شود:  " پروردگارا!، تو آن حضرت را از روی فضل و کرمت و به سبب تمام کردن احسان در حقّ بندگانت، روی زمین ساکن کن " .

این مراسم با نوحه خوانی  و مرثیه سرایی مداح اهل بیت محسن عفو به پایان رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار