مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی:

بدون حضور خیرین قادر به مبارزه با مشکلات ناشی از کرونا نبودیم

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: دولت در کنار خیرین توانست از پس مشکلات ناشی از شیوع کرونا برآید.
کد خبر: ۹۳۱۱۴۹۱
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سید حمید موسوی امشب در اولین جشنواره فیلم کوتاه بنیاد بین المللی آبشار عاطفه‌ها در مشهد اظهار داشت: کشور ما در حوزه اجتماعی و فرهنگی درگیر مشکلات ناشی از ویروس کرونا و تبعات آن شده است.

وی افزود: امروز دنیا در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی درگیر تغییر و تحولات و مقابله با این بیماری است. کشور ما با وجود جنگ اقتصادی و تحریم‌های استکبار و کشور‌های معاند توانسته با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم کند و خدا را شکر با وجود عملکرد کشور ما در حوزه مقابله با کرونا قابل تقدیر است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی بیان داشت: در امریکا و دیگر کشور‌های پیشرفته جهان امار فوتی‌های ناشی از کرونا رو به افزایش است و این در حالیست که کشور ما به همت مردم عزیزمان و با رعایت پروتکل و همت کادر درمان در شرایط خوبی قرار دارد.

وی با ابراز امیدواری گفت: ما هم اکنون در شرایط مطلوبی از کرونا قرار گرفتیم. اوایل اذر ماه در خراسان رضوی در پیک سختی از شیوع کرونا قرار داشتیم، اما شرایط ما به گونه‌ای است که ۱۸ شهرستان استان در وضعیت آبی و ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد هستند و توانستیم موج بیماری را کنترل کنیم که البته کمک‌های مردمی نقش موثری در این راستا داشتند.

موسوی با اشاره به نقش مردم در کنترل بیماری کرونا یادآور شد: تصمیمات توسط دولت اتخاذ می‌شود، ولی اجرای آن دست مردم است. دولت به تنهایی و بدون کمک مردم نخواهد توانست این بیماری را کنترل کند. واقعا دستمریزاد باید به کسانی که در کنار دولت به اقشار اسیب پذیر کمک کردند گفت.

وی افزود: یرین با همت بالای خود به کمک نیازمندان شتافتند و مجموعه خیریه آبشار عاطفه‌ها یکی از مجموعه‌های موفق در بین مجموعه‌های مردم نهاد در این حوزه بود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ما توانستیم موج کرونا را کم کنیم، ولی با عدم رعایت پروتکل‌های اجتماعی ممکن است دچار موج‌های دیگری شویم و اقشار اسیب پذیر در این بین زندگیشان سخت خواهد شد لذا نیازمند کمک خیرین بیشتری هستیم.

وی در پایان گفت: هر چه اثار اجتماعی و فرهنگی ناشی از کرونا را کاهش دهیم به خوبی از پس مشکلات آن برخواهیم آمد چرا که با شیوع کرونا سبک زندگی تغییر پیدا کرده است و اثار فرهنگی منفی هم به دنبال دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار