خبرهای داغ:

ساخت یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز آذربایجان‌شرقی از احداث یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان و مددجویان استان توسط این انجمن خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۱۰۵۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، میرسعید سهرابی روز جمعه در جلسه انجمن خیران مسکن‌ساز شهرستان اهر افزود: این واحدهای مسکونی برای اقشار آسیب‌پذیر که توانایی برای تامین مسکن نداشته و یا دارای ۲ معلول هستند و یا تحت پوشش کمیته امداد هستند، ساخته می‌شود.

وی افزود: زمین‌ مورد نیاز برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی خیرساز از سوی راه و شهرسازی واگذار شده است و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز انشعاب رایگان تحویل می‌دهند.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز آذربایجان شرقی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر واحد مسکونی احداث شده ۴۰ درصد کمتر از قیمت‌های روز بازار مسکن است، گفت: مدیران ۴۰۰ واحد مصالح ساختمانی و ماسه‌شویی عضو افتخاری و حامی انجمن خیران مسکن‌ساز آذربایجان شرقی هستند که در تامین مصالح ساختمانی ۵۰ درصد هزینه‌ها را تامین می‌کنند.
سهرابی با اشاره به ساخت سالانه ۱۷۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: برای ساخت هر واحد مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

فرماندار اهر نیز در این نشست گفت: بر اساس نیازسنجی انجام شده به احداث سه هزار واحد مسکونی در این شهرستان نیاز داریم.

رسول خدابخش با اشاره به این‌ که ۶۸ واحد مسکن برای نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر در حال احداث است، افزود: بیشتر این واحدهای مسکونی متعلق به مددجویان بهزیستی است.

وی افزود: شهرداری اهر برای پروژه‌های مسکن نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر به صورت رایگان پروانه ساخت و ساز ارائه می‌دهد و همچنین زمین با نرخ دولتی از سوی اداره راه و شهرسازی با هدف کاهش قیمت تمام شده مسکن واگذار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار