خبرهای داغ:

کارخانه سیمان بیارجمند به ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای راه اندازی نیاز دارد!

شاهرود_نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: کارخانه سیمان بیارجمند در اثر بی‌توجهی و طولانی شدن مدت پروژه، اکنون به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی نیاز دارد.
کد خبر: ۹۳۵۶۴۸۷
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
کارخانه سیمان بیارجمند به ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه برای راه اندازی نیاز دارد!به‌گزارش خبرگزاری بسیج، علی اصغر خانی در جلسه شورای اداری بخش بیارجمند با حضور معاون استاندار و فرماندار شاهرود، امام‌جمعه، منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا‌های بخش بیارجمند و تعدادی از مدیران دستگاه‌هاى اجرایی شهرستان در محل سالن شهید بهشتی بیارجمند برگزار، ضمن تقدیر از زحمات اعضای دوره پنجم شورای اسلامی روستا‌های بخش بیارجمند، به منتخبان دوره ششم تبریک گفت و توصیه کرد: تمام تلاش خود را برای انتخاب دهیاران توانمند و پر انرژی بکار ببندید تا برای رفع مشکلات و مسائل مردم وقت بگذارند و با جدیت تلاش کنند.
رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی وحدت و همدلی مسئولان را مهم‌ترین عامل رفع مشکلات مردم با وجود موانع اقتصادی موجود دانست و گفت: شاید مسئولین و دست‌اندرکاران دستگاه‌های اجرایی در نگرش سیاسی اختلافاتی داشته باشند، ولی در حوزه مدیرت اجرایی ما باید با ایجاد وحدت رویه، همدلی و هم‌افزایی با تمام توان به خدمت به مردم بپردازیم.
رئیس کمیته عمران در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه در بودجه، نگاه ویژه‌ای به روستا‌های محروم داشتیم، گفت: خوشبختانه در کمیسیون تلفیق توانستیم دو هزار میلیارد تومان برای کمک به روستا‌ها تصویب کنیم که باتوجه به تعداد بالای روستا‌های حوزه انتخابیه سهم خوبی از این مصوبه خواهیم داشت.
نماینده مردم راه‌اندازی کارخانه سیمان بیارجمند را از دغدغه‌های اصلی خود دانست و اظهار کرد: حدود ۱۵ سال پیش عملیات ساخت کارخانه سیمان بیارجمند همزمان با کارخانه سیمان سبزوار آغاز شد؛ سال‌هاست کارخانه سیمان سبزوار با مبلغی حدود ۱۴۰ میلیارد تومان به افتتاح و سوددهی رسیده، اما کارخانه سیمان بیارجمند در اثر بی‌توجهی و طولانی شدن مدت پروژه، اکنون به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی نیاز دارد.
خانی دو راه‌حل برای تکمیل کارخانه سیمان بیارجمند برشمرد و گفت: ما برای راه‌اندازی این کارخانه یا باید از تسهیلات بانکی استفاده کنیم یا از کمک بخش خصوصی بهره ببریم.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه کشور در سال‌های اخیر در تولید سیمان به خودکفایی رسیده و سیمان از سبد کالا‌های حمایتی خارج شده است، بانک‌ها به سختی راضی به همکاری می‌شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی اضافه کرد: در راه‌حل دوم باید مجموعه‌های بزرگ بخش خصوصی مانند شستا را شریک سهامداران کنیم تا با تزریق اعتبار مورد نیاز شاهد افتتاح این کارخانه باشیم و لذا نظر به اینکه سهامداران این کارخانه مردم هستند، آغاز این فرآیند نیاز به تصمیم عاجل و عزم جدی هیأت مدیره کارخانه دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار