استاندار مرکزی:

روزانه ۱۰ هزار مگابایت کمبود برق‌داریم/ در سال گذشته ۱۵ هزار شغل پایدار در استان مرکزی ایجاد شد

سیدعلی آقازداه گفت:ایران یک کشور بر مبنا و پایه مردم‌سالاری دینی مدیریت و تصمیم‌گیری آن مردم پایه است و کشورهای مدعی دموکراسی باید از ایران بسیاری از این مسائل یاد بگیرند.
کد خبر: ۹۳۵۶۹۸۳
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزازری بسیج استان مرکزی؛سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری استان مرکزی گفت: تلاش بی‌وقفه همه مدیران و مسئولین و حتی بیش از روزهای متعارف در روزهای پایانی دولت موردتوجه همه است و خدمت به مردم در هیچ شرایطی نباید متوقف شود و تا آخرین لحظه مسئولیت باید انجام شود.

آقازاده اظهار کرد: روند انتقال قدرت بین دولت فعلی و دولت آینده به‌خوبی در حال انجام است و یکی از بهترین روش‌های انتقال قدرت بین دولت‌ها در جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد که به برکت تفکر انقلاب اسلامی است و باید الگوی کشورهای دیگر باشد.

وی ادامه داد: ایران یک کشور بر مبنا و پایه مردم‌سالاری دینی مدیریت و تصمیم‌گیری آن مردم پایه است و کشورهای مدعی دموکراسی باید از ایران بسیاری از این مسائل یاد بگیرند.

استاندار مرکزی افزود: همه باید تلاش کنیم روند انتقال قدرت به‌خوبی و با سرعت و کیفیت انجام شود و نباید لحظه‌ای از انجام وظایف و مسئولیت‌ها غافل شویم و البته کمک به دولت آینده برای موفقیت یک اصل مهم دیگر است که باید همه‌جانبه اتفاق بیفتد.

آقازاده با اشاره به اینکه کارکنان صنعت برق و آب این روزها تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی دارند که قابل‌تقدیر است بیان کرد: ورود آنها با همه توان و ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات به مردم و تأمین آب و برق موردنیاز نشان از تلاش جهادی آنها دارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه خشک‌سالی هم در تولید برق و هم در تأمین آب مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده که نگران‌کننده است و البته در کنار خشک‌سالی افزایش ۲۰ درصدی میزان مصرف نیز بر این مشکل نیز افزوده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در سال‌های اخیر تحریم‌ها و کمبود درآمدها در کشور موجب بالانس نبودن میزان مصرف و نیاز ما شده و مدیریت کشور را دچار سختی‌های زیادی کرده است.

آقازاده با اشاره به اینکه ۱۸ هزار مگابایت در این دولت تولید برق انجام‌شده که البته نسبت به مصرف این تولید بسیار ناچیز است بیان کرد: لذا مدیریت بحران آب و برق در کشور یک ضرورت است که هم باید توسط دولت و دستگاه‌های اداری رقم بخورد و هم مردم مشارکت داشته باشند.

وی افزود: دستگاه‌های اداری و دولتی باید در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی برای مردم الگو باشند و دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده را به‌خوبی اجرا کنند.

استاندار مرکزی گفت: تصمیمات مهم در طی چهار روز گذشته در استان مرکزی و البته همکاری صنایع استان موجب شد قطعی برق خانگی را نداشته باشیم و البته این به معنای افزایش تولید برق نیست چراکه روزانه در سطح استان ۱۰ هزار مگابایت کمبود برق‌داریم.

آقازاده اظهار کرد: نقش مردم و مدیریت صرفه‌جویی آنها یک اصل مهم است و مردم در هر شرایطی که کمک دولت و نظام اسلامی آمده‌اند و امروز در شرایط کمبود برق و آب باید نقش خود را به‌درستی ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع کمبود آب و برق در کشور تنها مختص تابستان نیست اضافه کرد: در زمستان و پیک‌های مصرفی این شرایط را شاهد هستیم و امیدواریم با عنایت‌های خداوند مشکل کم‌آبی در سال آینده حل شود.

استاندار مرکزی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که به‌واسطه خشک‌سالی در استان با آن مواجه هستیم کمبود گندم است و تولید گندم در استان با افت شدیدی مواجه شده است. تا روز گذشته در استان مرکزی آمار خرید گندم ۴۷ هزار تن بوده و این در حالی است که در سال ۹۹ آمار خرید گندم تا امروز بیش از ۱۰۵ هزار تن بوده که بیش از ۱۰۰ درصد کاهش و افت را شاهد هستیم.همچنین در سطح کشور در سال ۹۹ آمار خرید گندم ۵،۷ میلیون تن بوده که آمار سال جاری ۳،۳ میلیون تن است که شاهد کاهش جدی خرید گندم هستیم.

آقازاده بیان کرد: صرفه‌جویی ملی و مدیریت مصرف یک ضرورت مهم است چراکه هم در تولیدات محصولات کشاورزی، سدها و آب و برق مشکلات جدی داریم و نیاز به تعامل و هم‌افزایی همه‌جانبه دارد.

وی یادآور شد: کمیته امداد استان مرکزی ازنظر عملکردی رتبه دوم در کشور را کسب کرده و این نشان‌دهنده استقبال خوب مردم از محرومین دارد و کمیته امداد در طول این سال‌ها ثابت کرده حامی واقعی نیازمندان است.

استاندار مرکزی بابیان اینکه در شرایط کرونایی تقویت فرهنگ کتابخوانی و اهدای کتاب یک ضرورت مهم است ادامه داد: باید از این فرصت برای تقویت فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد و استفاده از خیرین در حوزه کتاب باید مورد توجه باشد.

وی افزود: استان مرکزی در خصوص بیماری کرونا شرایط نسبتاً قابل قبولی دارد اما این به معنی عادی انگاری نیست و مردم باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت داشته باشند.

آقازاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۵ هزار شغل پایدار در استان مرکزی ایجاد شد که این رقم باید در سال جاری به ۲۰ هزار اشتغال برسد و درمجموع ۶۰ هزار اشتغال باید در استان مرکزی ایجاد شود تا شاهد رفع معضل بیکاری در استان باشیم.

انتهای پیام/

 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار