آیت الله دری نجف آبادی:

توجه به صادرات از راه‌ های مبارزه با فقر و بیکاری/حل مشکلات کشاورزان و دامداران در اولویت قرار گیرد

امام جمعه اراک گفت: اقتصاد مورد تأکید و تائید اسلام ناب، اقتصاد مردم پایه است و مردم مالک و مدیر اقتصاد هستند و لذا کشورهای اسلامی باید اقتصاد خود را بر مبنای اسلام تئوریزه کنند.
کد خبر: ۹۳۵۶۹۸۵
|
۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان مرکزی گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور با آن مواجه هستیم نداشتن یک مبانی دقیق بر پایه اسلام ناب در حوزه اقتصاد است و اقتصاد صد درصد دولتی و یا صد درصد خصوصی در بحران‌ها و شرایط سخت دچار دگرگونی می‌شود.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: اقتصاد مورد تأکید و تائید اسلام ناب، اقتصاد مردم پایه است و مردم مالک و مدیر اقتصاد هستند و لذا کشورهای اسلامی باید اقتصاد خود را بر مبنای اسلام تئوریزه کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا در طی این ایام شرایط جدیدی را برای اقتصاد ایجاد کرده است افزود: لذا می‌طلبد هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی اقتصاد را به‌خوبی مدیریت کنند تا بتوانیم از این بحران بیرون بیاییم.

امام‌جمعه اراک بیان کرد: بازگشت به مبانی اسلام ناب محمدی در حوزه اقتصاد یک ضرورت است و این برای کشور یک نیاز اساسی است.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری بر روی واکسن کرونا باید موردتوجه دولت باشد گفت: در شرایط بیماری کرونا صدها اقدام اساسی در حوزه حمایتی و زیرساختی باید موردتوجه باشد تا بتوان آسیب‌ها و تهدیدات بیماری را تا حد زیادی کاهش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: خمس و زکات یکی از پشتوانه‌های حمایتی برای حل بحران‌ها و مشکلات است که دستگاه‌های اداری باید به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی حل مشکلات کشاورزان و دامداران باید یکی از اولویت‌های مهم باشد اظهار کرد: برای رفع مشکلات آنها برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات اساسی بر پایه کار علمی انجام شود و دولت جدید باید برای آن تدبیر و دوراندیشی صحیحی انجام دهد.

امام‌جمعه اراک اضافه کرد: یکی از ضرورت‌های امروز جامعه توانمندسازی مردم است که دستگاه‌های حمایتی مبنا و اساس حرکت آنها باید بر این اساس باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: اسلام مخالف گداپروری است و لذا گداپروری مردم خیانت به آرمان‌های نظام اسلامی است و نباید به این فرهنگ غلط دامن زد.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد اشتعال سالم و مولد باید همواره موردتوجه باشد بیان کرد: اگر فرهنگ اشتغال خرد و توانمندسازی در کشور ترویج پیدا کند قطعاً می‌توان معضل بیکاری و فقر در کشور را بهتر مدیریت کرد.

امام‌جمعه اراک افزود: توجه به صادرات یکی از راه‌های مبارزه با فقر و بیکاری است و می‌تواند اشتغال مولد در کشور ایجاد کند و لذا صادرات باید همواره موردتوجه دولت باشد.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: توجه به جهش تولید، رفع موانع تولید و صادرات بر مبنای تولید یک اصل مهم است که دولت علاوه بر سیاست‌های تشویقی باید سیاست‌های حمایتی را موردتوجه قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار