خبرهای داغ:

حیا و عفت صفات انسانی هستند

یک کارشناس گفت: حیا و عفت، صفتی انسانی است و آدمیان به حکم نهاد و آفرینش خویش به آن تمایل دارند و ادیان آسمانی و انسان های بزرگ نیز به این موضوع توجه ای ویژه داشته اند
کد خبر: ۹۳۵۷۶۴۰
|
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم بزرگداشت روز حجاب و عفاف و جشن سالروز ازدواج دو نور آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به همت پایگاه نرجس خاتون اروانه در پارک شقایق روستا مومن آیاد در شهرستان سرخه برگزار شد.

این برنامه با سخنرانی داودی کارشناس، بازی، نقاشی، کاردستی و نمایش عروسکی همراه بود و در خاتمه به رسم یادبود به کودکان و نوجوانان اهدا شد.

داودی کارشناس این برنامه در جمع خواهران بسیجی اظهار کرد: در ادیان الهی، سفارش های فراوانی به حفظ حجاب و عفاف شده است و در بیشتر این سفارش ها، دختران و زنان مخاطب بوده اند و آنها را به عفیف بودن دعوت کرده اند و با تأکید از آنها خواسته شده، خود را با لباس های پوشیده مزین سازند.

وی افزود: حیا و عفت، صفتی انسانی است و آدمیان به حکم نهاد و آفرینش خویش به آن تمایل دارند و ادیان آسمانی و انسان های بزرگ نیز به این موضوع توجه ای ویژه داشته اند.

کارشناس بیان کرد: حجاب، ارزشی است که رعایت آن به دختران، پاکی و امنیت می بخشد و آنها را چون گوهری در میان صدف، از آسیب ها، وسوسه ها و آلودگی ها مصون نگه می دارد و به خدا نزدیک تر می کند.

داودی اذعان داشت: خودنمایی و خودآرایی در صحنه اجتماع، به شخصیت عفیف زن آسیب می رساند و با وقار بودن دختر و رعایت کردن حریم ها میان محرم و نامحرم به او اصالت می بخشد و او را در دید همه ارزشمند و محترم می سازد.

وی خاطرنشان کرد: مراعات حجاب در میان دختران، موجب سلامت جسم و روح و موفقیت آنان در زندگی آینده می شود. دختران جوان با رعایت حجاب، خود را به خدا نزدیک می کنند و با کمک آن، امنیت و آرامش می یابند و از گزند افراد لاابالی و منحرف و نگاه های آلوده و ناپاکشان مصون می مانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار