خبرهای داغ:

بنیاد خانواده را باید از آسیب های اجتماعی محافظت کرد

مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: امام مهدی بر خانواده و بنیاد خانواده تکیه می‌کند، در فضای غیبت باید از اساس و بنیاد خانواده و زندگی خانوادگی رااز آسیب های اجتماعی محافظت کرد.
کد خبر: ۹۳۵۸۲۶۰
|
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

حجت الاسلام والمسلمین علی لرستانی مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز با اشاره به رسالت مومنین در دوران غیبت گفت: وظیفه‌ نخست، رسالت، معرفتی است، ما در این زمان باید اندیشه‌هایی سازگار و مناسب با پدیده‌ غیبت و ظهور را پیدا کنیم. ذهن، معرفت و اندیشه را باید همسو و هم جهت با این حادثه‌ بزرگ بشری و ظهوری که در پی این حادثه به وقوع می‌پیوندد تعالی ببخشیم.

وی به مفهوم انتظار در دوران غیبت اشاره کرد و گفت: انتظار منشأ گریز از ظلم، مبدأ تنفر نسبت به ستم و ستمگری، تربیت کننده انسان‌ها و دوری‌گزینی از ظلم است، مگر می‌شود کسی منتظر عدل باشد ولی به سمت گناه وظلم کردن برود.

حجت الاسلام علی لرستانی محبت نسبت به منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) را از دیگر مباحث کنونی ذکر کرد و گفت: باید اعتراف کنیم ما در عرصه‌ دین آموزی و آموزش تعالیم دین بر محور حب و محبت تمرکز نکرده‌ایم و اساسی‌ترین مشکل ما انسان‌ها، بی‌توجهی به این نقطه‌ کانونی است.

وی  افزود: انسان منتظر باید عشق به خوبی، عشق به آینده، عشق به مصلح، عشق به مؤمنان و عشق به زندگی داشته باشد، امام می‌آید تا انسان را نجات بدهد، مگر می‌توانیم ما به انسان عشق نورزیم بنابراین این حالت را هم باید احیا کنیم و این خود یک گام  سازنده است.

وی از دیگر وظایف مومنین در دوران غیبت را رفتار و سلوک نیکو ذکر کرد و گفت: مؤمن در شرایط غیبت موظف است رفتارهایی را در خود و در زندگی خلق کند.

حجت الاسلام علی لرستانی خانواده‌محوری و علم‌گرایی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: امام مهدی بر خانواده و بنیاد خانواده تکیه می‌کند، در فضای غیبت باید از اساس و بنیاد خانواده و زندگی خانوادگی رااز آسیب های اجتماعی محافظت کرد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز رسالت بعدی مؤمنین در دوران غیبت را ذکر و دعا برای ظهور دانست و گفت: وظیفه‌ی بعدی مومنین در دوران غیبت؛ وظیفه‌ی زبانی دعا، ذکر، اظهار همراهی با راه و نام امام مهدی، ادبیات واژگانی مفهومی مهدوی و طرح کلمات و جملات مربوط به مهدویت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار