خبرهای داغ:

امام باقر (ع) شخصیت علمی بالایی داشت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: امام محمد باقر (ع) با تمام فشارها و تهديدهايي كه از طرف حكومت حاكمان ستمگر بر عليه وي صورت مي گرفت، در ترويج و نشر معارف اصيل اسلامي و اهليت تلاش زيادي كرد.
کد خبر: ۹۳۵۸۳۷۱
|
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با شهادت امام محمد باقر (ع) مراسم عزاداری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی وند رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه و با حضور سرگرد محمدمهدی ادهم فرمانده سپاه ناحیه و نمازگران در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی وند در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه امام محمدباقر (ع) پنجمین ستاره فروزان آسمان امامت و هفتمین گوهر عرش عصمت و شکافنده علوم اسلامی است، اظهار کرد: سراسر زندگی اش نور بود و عمر پربرکتش در راه ارشاد و هدایت انسان ها صرف شد.

وی افزود: امام سجاد علیه السلام با به کار بردن لقب باقر درباره فرزند خود، بر شخصیت علمی او تکیه داشت. ایشان در برابر پرسش یکی از فرزندانش که چرا وی را باقر نام گذاری کردی، لبخندی زد.  سپس به سجده رفت و در این سجده، از نعمت چنین فرزندی از پروردگار سپاس گزاری کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه عنوان کرد: امام محمد باقر (ع) با تمام فشارها و تهديدهايي كه از طرف حكومت حاكمان ستمگر بر عليه وي صورت مي گرفت، در ترويج و نشر معارف اصيل اسلامي و اهليت تلاش زيادي كرد و زمينه علمي تاسيس دانشگاه امام صادق (ع) را فراهم كرد و دانشمندان بزرگي را به اسلام تقديم كرد.

محمدی وند با بیان اینکه امام باقر علیه السلام همچون دیگر معصومان، روحیه تعاون، هم دردی، فداکاری و نیکوکاری را در جامعه اسلامی تقویت می فرمود، اذعان داشت: ایشان می فرماید: «هر کس نیاز مسلمانی را برآورده کند، خداوند صاحب عزت و جلال، خطاب به او فرماید: پاداش تو بر عهده من است و من برای تو پاداشی جز بهشت قرار نمی دهم.»

وی تصریح کرد: امام باقر (ع) که به عزت خویش و عزت امت اسلامی می اندیشید و همه را در سایه عزت الهی و نیروی او مقدور می دانست، با تولید و توسعه هرچه بیشتر دانش ها و پرورش شاگردان فراوان، زمینه های عزت و اقتدار امت اسلامی را فراهم می آورد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار