خبرهای داغ:
فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور:

دشمن جرأت نزدیک شدن به حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران را ندارد

امیر سرتیپ دوم «پرویز» گفت: امروز دشمن به دلیل برخوردهای قاطعانه پدافند هوایی جرأت نزدیک شدن به حریم مرزهای ایران اسلامی را ندارد و اگر خیال باطل داشته باشد، قطعاً با سیلی محکمی پاسخ او را خواهیم داد.
کد خبر: ۹۳۶۹۴۰۸
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، امیر سرتیپ دوم «ارسلان پرویز» فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور در دیدار با حجت‌الاسلام «علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با اشاره به۱۰ شهریورماه روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم‌الانبیا (ص)، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۷ فرمان تاریخی ابلاغ شد و پدافند به عنوان یک مجموعه ملی و فرانیرویی تحت پوشش مدیریت ارتش تشکیل شد. بنابر گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است که این یک مدال افتخارآمیز برای ما محسوب می‌شود.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به اینکه پدافند هوایی بر چهار محور کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری و انهدام فعال است و در همه‌ این عرصه‌‌ها به تجهیزات کامل مجهز است، بیان داشت: آسمان خراسان‌ جنوبی، قسمتی از آسمان خراسان‌رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان به صورت ۲۴ ساعته درحال رصد است و با بهره‌برداری از متنوع‌ترین سامانه‌ها انجام وظیفه می‌کند.

پرویز با اشاره به دستیابی این قوا به برد‌های مختلف، سامانه‌های موشکی، سامانه‌های زمین به هوا و سامانه‌های فرماندهی و کنترل گفت: منطقه‌ هوایی شرق امروز یکی از مهم‌ترین مناطق پدافندی کشور است. امروز ماهیت تهدیدات شکل دیگری به خود گرفته و دشمنان با حملات گسترده پهپادی هوایی، توانمندی نظامی، سیاسی و اقتصادی کشور را به شدت تهدید می‌کنند و از جمله نیروهایی که در خط مقدم مبارزه و مقابله با این تهدیدها هستند نیروی پدافند هوایی و نیروی هوافضای سپاه است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به اینکه پدافند هوایی یک نیروی تجهیزات‌محور است و در همه حوزه‌ها به خودباوری و خوداتکایی کامل رسیده است، عنوان کرد: امروز دشمن به دلیل برخوردهای قاطعانه پدافند هوایی جرأت نزدیک شدن به حریم مرزهای شرف و عزت جمهوری اسلامی ایران را ندارد و اگر خیال باطل داشته باشد قطعا با سیلی محکمی پاسخ او را خواهیم داد.

پرویز با اشاره به اینکه بنا بر اعلام سازمان‌های بین‌المللی آسمان ایران امن‌ترین آسمان غرب آسیا است، بیان داشت: امروز ایران اسلامی در یک منطقه ناامن، جزیره‌ای امن است و دشمنان ما حتی جرأت کوچکترین حرکتی را علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند. جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ‌افروزی نیست اما اگر دشمن دچار توهمی برای تجاوز شود قطعا امنیتی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت و سیلی محکمی خواهند خورد چراکه ما از قدرت دفاعی کوتاه نخواهیم آمد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور عنوان کرد: پدافند هوایی از به‌روز‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا بهره‌مند است و تمام این سامانه‌های موشکی و تجهیزات با توان نیرو‌های جوان ایران اسلامی طراحی و تولید شده و در این زمینه هیچ‌گونه وابستگی نداریم. نیرو‌های پدافند در کنار وظیفه ذاتی خود که تأمین امنیت آسمان ایران است برای مبارزه با ویروس کرونا در کنار مردم بوده و برای جلوگیری از مبتلاشدن کارکنان پدافند هوایی به کرونا، تب‌سنجی، پایش سلامت و اجرای پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/

دفاع مقدس

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار