آغاز جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان باحضور رئیس جمهور

زاهدان/ جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان با حضور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۶۹۹۲۰
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، 

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای  اداری استان سیستان و بلوچستان که در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، گفت: برای بنده و همکارانم حضور در این استان توفیقی بود که صمیمانه تشکر میکنم از تلاش همه مدیران خانم و اقایان گرامی که در جای جای این استان به خدمتگذاری مشغول خدمت هستید.

وی با اشاره به این مطلب که  مدیریت در نظام اسلامی با فرهنگ دینی ویژگی هایی دارد که توجه مهم در نظام مدیریتی این است که نگاه به مردم  خاص باشد، افزود: امروز در نظام مدیریتی می گویند مشتری مداری یعنی حق با مشتری است، این نهایت توجه به مشتری نیست  باید مردم را دوست داشت.

رئیس جمهور با تاکید بر این مطلب که مدیران و مسئولان استانی قبل از اینکه به بازرسی های بیرونی توجه داشته باشند باید به نظارت و بازرسی های درونی توجه کنند، هرچند وظیفه داریم از سازمان های اداری دولت صیانت کنیم، ادامه داد: امروز نیازمند توسعه یافتگی و آمایش سرزمین هستیم و توسعه یافتگی باید بر اساسی آمایش سرزمین پیش رود.

این مسئول  از مرزها به عنوان فرصت جهت ایجاد تعامل در راستای داد و ستد مرزی نام برد و تصریح کرد:اگر راه مرز باز باشد کسی کوله بری نمیکند، بلکه باید داد ستد قانونمند صورت گیرد و اگر کسی از راه قانونی تخلف کرد باید  با او برخورد شود.

وی گفت: داد و ستد می تواند به معیشت مردم منطقه و کشور کمک کند و  فقط باید مبادلات را ساماندهی کرد و استاندار و فرماندار سریعا نسبت به ساماندهی وضعیت بازارچه ها و مبادلات مرزی اقدام کنند و این کار باید با حمایت کامل انجام شود که این کار به زودی فعال میشود.

رئیس جمهور با اشاره به این مطلب که سیستان و بلوچستان فرصت های بسیار خوبی دارد که سواحل مکران بهترین ظرفیت این استان است و باید اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا را در سیستان و بلوچستان فعال کنیم، در برخی از کشور های اروپایی ۵۰ درصد اقتصاد از ارتباط با دریا است لذا باید ارتباط با دریا  بیشتر شود .

وی به استفاده از ظرفیت استان به منظور اولویت مهم تاکید  کرد که نیروی انسانی بومی استان و منطقه در اولویت است، تصریح کرد:
تا زمانی که نیروی استان کارآمد است باید از آنها استفاده شود و حتما مدیران به این موضوع توجه داشته باشند زیرا  نیروی بومی انگیزه و حس وطنی دارد.

رئیسی در ادامه بر اتمام پروژه های نیمه تمام در استان تاکید کرد و گفت: پروژه های نیمه تمام باید تمام شود زیرا اشتغال ایجاد میکند، اگر برای برخی پروژه ها زمان زیادی بگذرد فرسوده می شود.

وی بیان کرد: ظرفیت سواحل مکران از دیگر امتیازات این استان است و باید در این زمینه حتماً اقدامات لازم انجام شود.

رییسی خاطرنشان کرد: در اسرع وقت سازمان عمران مکران فعال خواهد شد تا آبادانی هر چه بیشتر و اقتصاد دریا و گردشگری را فعال کند.

وی افزود: ظرفیت عظیم دیگر استان نیروی انسانی بوده که می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و ما گفتیم در همه حوزه‌ها و همه بخش‌ها در اولویت قرار گیرد که با فعال کردن حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌توان این ظرفیت را به کار گرفت و باید حتماً از آن استفاده کرد.

رئیسی افزود: نکته مهم این است که در این سفر برنامه‌ریزی خواهد شد با یک اقدام سریع کپرنشینان در چابهار صاحبخانه شوند و این راستا این افراد در سیستان و بلوچستان شناسایی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: حق آبه حق مسلم مردم سیستان و بلوچستان است و باید ضمن احترام به حق مردم افغانستان در مورد این مساله رفتار شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید آب را در چاه نیمه‌ها ذخیره کرده و لایروبی از مسیرها باید به سرعت انجام شود.
وی ادامه داد: آب ژرف که به همین زودی راه اندازی می شود و در ارتباط با مساله مرزها باید گفت یک فرصت است و مرزبانی هم یک فرصت است.

این مسئول بیان کرد: باید معیشت مرزنشینان تامین شود زیرا حضور آنان در نقطه مرزی برای کشور امنیت ساز است.

کپرنشینی در چابهار تا آخر امسال ساماندهی شود

رئیس جمهور تصریح کرد: وضع کپرنشینی در چابهار ساماندهی و تا آخر سال نباید این وضعیت را داشته باشیم. دغدغه‌های مردم را پیگیری خواهم کرد.

وی در زمینه  چالش آب در استان نیز گفت: در استان کمبود داریم درست، اما چه باید کرد، راه برون از مشکل را داریم، ما نباید مردم را نگران کنیم، مشکل حل نشدنی در کشور نداریم همه مشکلات قابل حل است.

رئیسی گفت: امروز باید دانشگاه  گره گشای مسائل اقتصادی  باشد و دانشگاه باید در کنار بازار، صنعت و ادارات دولتی بیاید کار دانشگاه میتواند نقش افرین باشد امروز  صنعت ما نیازمند نظریه جدید است.

وی با تاکید بر اینکه باید با عمل به وعده‌ها در مردم اعتماد سازی کنیم، گفت: تمام پروژه‌ها به صورت فنی و کارشناسی شده اجرایی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار