خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

ضرورت همزمانی حفاری تونل و ساخت ایستگاه های قطار شهری

تبریز-عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر ضرورت سرعت بخشی عملیات عمرانی خط 2 قطار شهری گفت: در حال حاضر حفاری تونل در فاز یک در حال انجام است و انتظار می رود همزمان ساخت ایستگاه ها نیز در این مسیر آغاز شود.
کد خبر: ۹۳۷۳۱۳۷
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، روح الله دهقان نژاد در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از عملیات عمرانی خط 2 قطار شهری اظهار کرد: در فاز نخست خط دو حدود ده کیلیومتر حفاری در حال انجام است و اگر حدود سه سال به طول بینجامد و بخواهیم بعد از اتمام شروع به ساخت ایستگاه ها بکنیم بسیار زمان بر و هزینه بر خواهد بود از این رو باید تمهیداتی برای سرعت بخشی به تملک ایستگاه ها و شروع ساخت و سازها انجام شود تا از تحمیل هزینه های گزاف به پروژه بپرهیزیم.
وی گفت: در جریان بازدید از خط یک نیز یک مورد مشکل تملک وجود داشت که من همان جا متعهد شدم در کمیسیون تحقیق و نظارت این مشکل را بررسی و حل کنیم و خوشبختانه سرپرست محترم به موضوع ورود کردند و مقرر شده است مشکل سریع تر حل شود.
دهقان نژاد با اشاره به تصویب دوفوریتی آغاز خط سه قطار شهری در صحن علنی شورا گفت: یکی از تاثیرات بسیار خوب بازدید ها آشنایی با مشکلات و نواقصات و تلاش برای رفع آنها است برای نمونه بازدید هفته گذشته از خط یک و قرار گرفتن اعضا در جریان امور یکی از دلایل تصویب سریع این لایحه بود.
عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر تعامل دو طرفه سازمان قطار شهری و شورای شهر خاطرنشان کرد: ریل گذاری شورای شهر در خصوص قطار شهری در راستای احصای مشکلات ،رفع موانع و در نتیجه نظارت دقیق خواهد بود.

پروژه قطار شهری تبریز با سرعت خوبی در جریان است
دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به سرعت قابل قبول پروژه قطار شهری گفت: پروژه عظیم قطار شهری تبریز سریع تر از آنچه که متصور بودیم در جریان است.
حکمیه غفوری در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از عملیات عمرانی خط 2 قطار شهری گفت: بدون شک کار بزرگی که در این مجموعه در جریان است با تعریف و توصیف قابل بیان نیست و این بازدید ها واقعیت ها را روشن می کند.
وی با اشاره به تاثیر مستقیم استفاده از حمل و نقل ریلی در کاهش بار ترافیکی شهر ها و تسهیل رفت و آمد شهروندان افزود: در راستای تامین رفاه شهروندان طرح ها و لایحه های مترو در کمترین زمان ممکن در شوراتصمیم گیری شده و اقدام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد بودیم که کار عظیمی به صورت شبانه روزی در مترو در جریان بوده و کار در زیر زمین بسیار سخت است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا هر جا مانعی وجود دارد از میان برداشته و در جهت تسهیل فرایند ها قدم برداریم.
عضو شورای شهر تبریز ضمن تقدیر از زحمات کارگران فعال در این پروژه گفت: انتظار می رود برای فعالان این پروژه از قبیل کارگران و مهندسان سختی کار برقرار شود.
وی گفت: ای کاش مردم ما تنها از ده درصد کاری که در زیر زمین در جریان است مطلع می شدند تا بدانند چه زحمت های کشیده می شود، به شخصه تا زمانی که از نزدیک از پروژه بازدید نداشتم کار را سهل می دیدم و می گفتم چرا کار پیش نمی رود اما در واقعیت کار با قدرت در حال انجام است و ما نیز با تمام توان در کنار این سازمان خواهیم بود.

تبلیغات منفی علیه قطار شهری بی اساس است
عضو دیگر شورای اسلای شهر تبریز با اشاره به برخی از اطلاعات و تبلیغات منفی در خصوص پروژه قطار شهری گفت: این تبلیغات کاملا بی اساس است.
یاسین بجانی در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از فعالیت های عمرانی خط دو قطار شهری تبریز گفت: امروز به همراه همکاران و مدیران سازمان قطار شهری از این پروژه بزرگ بازدید داشتیم و جوانان ، نخبه ها و مهندسان این شهر 30 متر زیر زمین با تمام توان در حال فعالیت بودند.
وی خاطرنشان کرد: راندمان کاری در این پروژه بسیار بالا بوده و کار های بزرگی انجام شده است و فعالیت های عمرانی با قدرت ادامه دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به نقش بازدید ها در آشنایی کامل اعضای شورا با جزئیات فرایند ها گفت: ما حدود یک ساعت در تونل بودیم و نتوانستیم بیشتر دوام بیاوریم و از نزدیک در جریان سختی کار این عزیزان قرار گرفتیم و اعلام می کنم به پروژه قطار شهری خوش بین هستم و امروز همه متعهد می شویم که دست به دست هم دهیم و با حمایت از این پروژه قدم های محکمی برای تحقق و ادامه آن برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار