مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان :

دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و مکتب امام حسین(ع)است

زنجان-مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان گفت: ریشه دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و مکتب امام حسین(ع)می باشد.
کد خبر: ۹۳۷۵۰۴۳
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
حجت الاسلام محمد سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ٣٥٣٥ شهید استان زنجان اظهار داشت: ریشه دفاع مقدس با عاشورا، فرهنگ و تفکر عاشورا گره خورده است.
 
دفاع مقدس برگرفته از عاشورا و مکتب امام حسین(ع)است

وی عنوان کرد: دفاع مقدس از عاشورا نشأت گرفته و این واقعه عظیم تنها برای تحریک احساسات و گریه بر مصیبت امام حسین (ع) و یارانش نیست بلکه درس‌های این واقعه عظیم تاریخی، چراغ راهی برای شیعه در دوران مختلف است.

حجت الاسلام سلیمانی یادآور شد: در حادثه عاشورا، دشمنان محاصره نظامی و اقتصادی را به معنای کامل در حق یاران حسین (ع) انجام دادند و این امر در دوران دفاع مقدس نیز در کشور ما یک بار دیگر تکرار گردید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهنشان ادامه داد: در جنگ تحمیلی که علیه ایران شکل گرفت، همه کشور‌ها تمام توان خود را به کار گرفتند تا انقلاب نوپای ایران را که منادی اسلام ناب محمدی (ص) بود، از پای در بیاورند.

وی بیان کرد: وجه اشتراک این دو واقعه مهم، رهبری این وقایع بود و امام خمینی (ره) نیز با نگاه عاشورایی، جنگ و انقلاب را اداره کردند و هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی است برای تبیین نقش رهبری برای نسل‌های جدید در مدیریت هشت سال دوران دفاع مقدس که با محوریت مردم و بسیج آحاد مردم در مقابل دنیای استکبار عزتمندانه ایستادگی نمودند ابهت شرق و غرب را بنا به فرموده امام راحل (ره) شکستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار