خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان تأکید کرد

لزوم پیگیری حذف بودجه پروژه‌های کلیدی استان همدان

همدان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: بودجه برخی از پروژه‌ها که در سال ۱۴۰۰ به پایان نمی‌رسیدند، در سال ۱۴۰۱ حذف شده که این مستلزم پیگیری جدی است.
کد خبر: ۹۴۰۰۲۵۵
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسکندر صیدایی امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: تعدادی از پروژه‌ها در پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد و بودجه‌ای در سال ۱۴۰۱ برای این پروژه‌ها اختصاص گرفته نشده، اما برخی از پروژه‌ها در سال ۱۴۰۰ به پایان نمی‌رسیدند، اما بودجه آن‌ها در سال ۱۴۰۱ حذف شده که این مستلزم پیگیری جدی است.

وی گفت: برخی از پروژه‌ها کلیدی است و همت مدیران استانی در پیگیری آن‌ها قابل تقدیر است و امیدواریم تخصص دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ به خوبی انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان افزود: در سال ۱۴۰۰، ۴۶۰ میلیارد تومان بودجه محرومیت‌زدایی را در پنج سرفصل به استان اختصاص دادند، اما سهم هر شهرستان و نوع پروژه در دست استان نبود و از طریق مجلس و سازمان برنامه و بودجه تخصیص انجام پذیرفت.

وی ابراز داشت: در تخصیص بودجه و اعتبارات استانی عدالت رعایت نشده و باید این اعتبارات در استان تخصیص یابد و همچنین نمایندگان استان در مجلس باید ورود و دفاع کنند و در دو مورد بهداشت و درمان و راه تجدیدنظر شود.

صیدایی عنوان کرد: بهزیستی و راه و شهرسازی در زمینه فروش اموال مازاد، اقدامات خوبی داشتند که باید این سیاست را ادامه بدهیم.

فرماندار همدان نیز اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی مقید به زمان نیست و از زمانی که رهبر معظم انقلاب آن را ابلاغ کردند در روندی ثابت حرکت کرد و نمونه بارز آن منابع موجود در استان است که به آن‌ها توجه لازم نمی‌شود.

محمدعلی محمدی گفت: یکی از محور‌های اقتصاد مقاومتی توجه به داشته‌های ما است و منابع آب در شهرستان باید به سمت اصلاح الگوی مطرف که مدنظر است، برود؛ ما در استان همدان کمبود آب نداریم، اما نیاز به مدیریت مصرف و اصلاح الگوی آن داریم.

ظاهر پورمجاهد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز گفت: در سامانه نیکا ۱۸ پروژه استان به صورت ماهانه رصد می‌شود و بخشی از این پروژه‌ها در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار