مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

افتتاح 23 پروژه عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همزمان با دهه فجر

زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 23 پروژه عمرانی این بنیاد با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان همزمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۴۱۱۰۴۱
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ رضا خواجه‌ای امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: در این ایام، بخشی از پروژه‌های عمرانی در حوزه روستایی اعم از اجرای طرح هادی، طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و مسکن محرومین مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افتتاح 23 پروژه عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همزمان با دهه فجر

وی با اشاره به اجرای طرح‌های هادی روستایی در سطح روستاها خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی به‌صورت نمادین در 8 روستای استان در این ایام افتتاح می‌شود.

 

خواجه‌ای، مهمترین هدف طرح‌‌های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد و افزود: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا 3 محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می‌رود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 15 پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی و همچنین بهسازی مسکن ویژه محرومین در ایام‌الله دهه فجر افتتاح خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد تا سقف 100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می‌شود.

 

خواجه‌ای با بیان اینکه بنیاد مسکن در ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی، گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

 

وی افزود: زنجان از حیث مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی، جزء استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود به طوری که در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار