امام جمعه ایلام:

نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، وحدت و همدلی است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نماز جمعه، قرارگاه و پایگاه معنویت، ایمان، فرهنگ، سیاست، همدلی، فراجناحی و حلقه وصل مردم و حاکمیت است، گفت: نماز جمعه کانونی است که ما را از آسیب هایی که در خود غوطه ور می کند، می تواند حفظ و نجات دهد.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۷۴
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز(۲۹ مرداد)   همایش بزرگ دست اندرکاران نماز جمعه استان ایلام با اشاره به اینکه قرآن کریم به ما می فرماید که هر چیزی که مانع نماز شود را رها کنیم و  به سوی نماز بشتایم که این به نفع ماست، اظهار کرد: خلوت بودن نماز جمعه به معنای این است هنوز این بلوغ در ما ایجاد نشده است که عظمت نماز جمعه را درک کنیم.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه در روایات و احدایث داریم که نماز جمعه حج مساکین است، ابراز کرد: نماز جمعه به منزله حج برای ما قرار داده است و صواب طواف دور کعبه برابر حضور در نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) مظهر رحمت الهی است، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص)می فرماید که خدا بر شما نماز جمعه را واجب کرده است هر چند در زمان ما واجب عینی نبوده و واجب تاخیری است، امروز یکی از برنامه های ما در زندگی باید شرکت در نماز جمعه باشد و کسی که توجه به نماز جمعه ندارد مورد نفرین پیامبر رحمت الهی است.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه کسی که در نماز جمعه حضور می یابد زندگی او از برکت برخودار می شود، تصریح کرد: نماز جمعه، قرارگاه و پایگاه معنویت، ایمان، فرهنگ، سیاست، همدلی و فراجناحی  و حلقه وصل مردم و حاکمیت است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نماز جمعه در نظام اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، گفت: رستگاری انسان در ارتباط با خداوند متعال است و نماز جمعه مسیر این رستگاری است، در نماز  جمعه انسان ها در صفوف به هم پیوسته در کنار هم قرار می گیرند و منیت ها کنار می رود و دارا و ندار در یک صف در کنار هم قرار می گیرند و کسی بر کسی برتری ندارد و همه در برابر عظمت پروردگار سر به سجد می گذارند.

وی با اشاره به اینکه بهترین اعمال نماز است، نماز جمعه جایگاه دشمن شناسی و دشمن ستیزی و موجب سربلندی و سرافرازی مسلمان است، افزود: در نماز جمعه مسائل روز دنیا و جهان  اسلام بیان می شود، نماز جمعه سنگر بصیرت افزایی است، نماز جمعه مرکز و کانون دشمن شناسی و دشمن ستیزی است و وحدت بین جامعه اسلامی به وجود می آید که استکبار جهانی را وادار به عقب نشینی می کند.

امام جمعه ایلام گفت: نماز جمعه محل تصمیم سازی است، مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید در نماز جمعه نقش آفرین باشد، اقامه نماز اولین نشانه حکومت صالحان است و نماز جمعه  کانونی است که ما را از آسیب هایی  که در خود غوطه ور می کند، می تواند حفظ و نجات دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: دشمن تلاش می کند که به سرمایه های معنوی ما آسیب بزند و  باید در راستای تقویت نماز جمعه گام برداریم، از همه دست اندرکاران و کسانی که برای ترویج فرهنگ نماز جمعه با قلم خود در رسانه تلاش می کنند، تقدیر می کنم.

وی با بیان اینکه داروی  مقابله با آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمنان نماز جمعه است، ابراز کرد: اگر ما با خدا وصل شدیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و آسیب های اجتماعی مصون خواهیم شد.

گفتنی است، این همایش در سالن آمفی تئاتر مرحوم آیت الله حیدری ایلامی در دانشگاه ایلام به مناسبت ۵ مرداد گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه کشور با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار