امام جمعه بخش مرکزی یزد:

پیاده‌روی اربعین قدرت نرم شیعه در مواجهه با جهان کفر است/ داعش لشکر شکست خورده در برابر زائران اربعی

آیت الله مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: مراسم پیاده روی اربعین بزرگترین خیمه عزاداری سید الشهدا و مهمترین مانور سیاسی و دینی شیعه در جهان و قدرت نرم شیعه در مواجهه با جهان کفر است.
کد خبر: ۹۴۵۶۸۹۵
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین اظهار کرد: اربعین حسینی و برنامه امروزی اربعین در کربلای معلی یکی از قدرت‌های نرم شیعه به شمار می‌رود.

وی افزود: این حرکت عظیم از سال ۹۳ شروع شد و مردم از سراسر کشور و جهان از راه‌های گوناگون خود را به کربلا رساندند تا امروز که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

مدرسی ادامه داد: طولانی‌ترین راهپیمایی جهان که گاهی مردم ۶۴۰ کیلومترمسیر را زائرانه طی طریق می‌کنند از همین اربعین نشأت گرفته است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه استان یزد بیان کرد: بزرگترین اطعام دنیا بدون نیاز به کمک‌های دولتی، سازمان‌ها و خیریه‌های بین المللی از برکت مراسم اربعین است.

وی اظهار کرد: بزرگترین و با جماعت‌ترین نماز جماعت در روز اربعین برگزار می‌شود که گاهی صف نماز جماعت در ظهر اربعین کیلومتر‌ها ادامه دارد.

مدرسی بیان کرد: بزرگترین مجمع کار خیرانه در دنیا با بیش از هزار موکب در مسیر‌های پیاده روی از نجف تا کربلا از برکت همین اربعین است و هر چند مراسم اربعین یک برنامه شیعی است، اما در این جمع شیعه، اهل سنت، مسیحیت و زرتشتی‌ها شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌های معاند علیه مراسم باشکوه اربعین ادامه داد: عاشقانه‌ترین مراسم آئینی که با تهدیدات فراوان دشمن مثل داعش باز هم انجام گرفته و مسیر خود را طی می‌کند، همچنین سانسور شده‌ترین مراسم دنیا در رسانه‌های صهیونیستی، مراسم باشکوه اربعین است که این دشمنی‌ها تاکنون در برابر حضور میلیونی و داوطلبی مردم شکست خورده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: اربعین با این همه گستردگی، کمترین نیرو‌های امنیتی را در خود جای داده و بزرگترین خیمه عزاداری سید الشهدا در جهان بشریت به حساب می‌آید.

مدرسی با بیان اینکه اربعین آداب و احکامی دارد و لازم است که هم به آداب و هم به احکام توجه داشته باشیم، عنوان کرد: گاهی رعایت نکردن آداب موجب وهن جریان تشیع خواهد شد همچنین که گاهی رعایت نکردن احکام موجب انجام فعل حرام در کنار اربعین یا مرجوع شدن و ممنوع شدن اربعین با وجود چنین فعل حرامی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار