پیاده روی اربعین استمرار حرکت زینبی

امام جمعه موقت زاهدان گفت: پیاده روی اربعین استمرار حرکت زینبی است که در پایان اسارت شام به کربلا محقق شده و هر کسی که در این سیر قدم بر می‌دارد احیاگر مسیر زینبی است.
کد خبر: ۹۴۵۷۲۴۷
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، امام جمعه موقت زاهدان در حاشیه پیاده روی جاماندگان اربعین در زاهدان به خبرنگار ما با اشاره به حرکت عظیم زائران نسبت به پیاده روی اربعین گفت: پیاده روی اربعین استمرار حرکت زینبی است که در پایان اسارت شام به کربلا محقق شده و هر کسی که در این سیر قدم بر می‌دارد احیاگر مسیر زینبی است.

حجت الاسلام و المسلمین هادی رمضانی اظهارداشت: برای مردم عراق زوار الحسین موضوعیت دارد و در این سال‌های اخیر مردم عراق این را اثبات کردند ملیت زوار حسین(ع) در خدمت رسانی نقشی ندارند هر کسی با هر رنگی، زبانی از کشور همسایه یا از کشورهای دور دست بیاید به عشق ابا عبدالله الحسین (ع) از زائرین پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: اربعین اباعبدالله الحسین (ع) و دهه آخر ماه صفر که همه مومنان همت به خرج می‌دهند و در این دهه آخر صفر که اربعین و رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است با شور و شعور از مکتب اهل بیت بهره مند شویم.

امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: ابراز شوق و دلدادگی به امام حسین (ع) جلوه‌های متعددی دارد این جلوه‌ها هر سال بیشتر می‌شود و محبت و همدلی را بین امت اسلامی ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: مسیر اربعین مسیر ظهور است همانطور که در روایت ها، مردم قبل از ظهور با راه و هدف حسین (ع) آشنا می‌شوند امروزه حرکت پیاده روی میلیون ها انسان عاشق ابا عبدالله الحسین (ع) این مسیر را برای فهم مردم جهان و فهم بشریت نسبت به امام حسین(ع) و راه و هدف فراهم می‌کند و این مسیر منتهی به ظهور امام زمان(عج)می‌شود.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: استکبار جهانی از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود استفاده می‌کند تا این حرکت عظیم مردمی را که عاشقانه با پای پیاده از دور و نزدیک به کربلای معلی و بین الحرمین مشرف می‌شوند را کم رنگ و بی ارزش جلوه دهند اما اراده خداوند بر عظمت این حرکت تعلق گرفته و هر چه آنان تلاش کنند اما عظمت این حرکت خود را در نقاط مختلف به نمایش می‌گذارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار