خبرهای داغ:

مشکل کمبود تاکسی‌ و فرسودگی آن‌ها در اهواز جدی است

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز: رفع مشکل کمبود تاکسی و فرسودگی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۲۵۷۵
|
۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

امیر صفی‌خانی گفت: در این کلانشهر نه تنها با کمبود تاکسی مواجه هستیم، بلکه ۸۸ درصد آن‌ها بیش از ۱۰ سال عمر دارند و به دلیل فرسودگی باید اسقاط شوند.

وی مشخصه خودرو‌های زرد تاکسی را پلاک "ت" عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک هزار و ۹۴۵ تاکسی اسمی در اهواز وجود دارد که ۷۳ خودرو از این تعداد، ون هستند، همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خودروی خط‌دار نیز برای جابه‌جایی مسافر سامان‌دهی شده‌اند.

صفی خانی با بیان اینکه چنین شیوه‌ای فقط در اهواز وجود دارد، ادامه داد: تعداد استاندارد تاکسی در این کلانشهر ۱۰ هزار دستگاه است، اما شاهد کمبود شدید تاکسی هستیم.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز تعداد سفر‌های روزانه را ۲ میلیون سفر اعلام و اضافه کرد: تعدادی از این سفر‌ها باید به وسیله ناوگان حمل و نقل از جمله مترو و اتوبوس انجام شود، ولی با توجه به تکمیل نشدن قطار شهری و کمبود شدید اتوبوس، مردم باید به وسیله تاکسی جابه‌جا شوند.

این مقام مسئول می‌گوید: در چنین شرایطی، مسافران به وسیله خودرو‌های شخصی، خودرو‌های سامان‌دهی شده یا خودرو‌های شخصی جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه مساله حمل و نقل عمومی با زندگی و رفاه مردم در ارتباط است، تاکید کرد: باید این مشکل مهم حل شود.

به گفته صفی خانی؛ حل این مسائل تنها از سوی سازمان تاکسیرانی قابل حل نیست و تولیدکنندگان تاکسی باید وضعیت اهواز را ویژه ببینند، ضمن اینکه بانک‌های خوزستان نیز باید با اختصاص وام به رانندگان، شرایط خرید خودرو را تسهیل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار