رونمایی از کتاب "یک سال یتیمی"

خاطرات و دست نوشته های "شهید مهدی عرب‌نژاد" در شهرستان زرند

آیین رونمایی از کتاب شهید مهدی عرب‌نژاد با حضور خانواده معظم شهید عرب‌نژاد، امام جمعه ریحان‌شهر و جمعی از مسؤولان اجرایی و فرهنگی، در مدرسه شبانه‌روزی شهید مهدی عرب‌نژاد روستای حمیدیه شهرستان زرند برگزار گردید
کد خبر: ۹۴۶۳۳۲۶
|
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان : آیین رونمایی از کتاب ارزشمند خاطرات و دست‌نوشته‌های شهید مهدی عرب‌نژاد با حضور خانواده معظم شهید عرب‌نژاد، حجت الاسلام عربزاده امام جمعه ریحان شهر، سید رضا حسینی نژاد فرماندار، حسن عرب رئیس بنیاد شهید، عبدالوحید جعفری مدیر اداره آموزش و پرورش و معلمان و دانش آموزان و جمعی از مسؤولان اجرایی و فرهنگی، امروز در مدرسه شبانه‌روزی شهید مهدی عرب‌نژاد روستای حمیدیه شهرستان زرند برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام عرب‌زاده امام جمعه ریحانشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران مراسم رونمایی از کتاب دست‌نوشته‌های شهید عرب‌نژاد با عنوان «یک سال یتیمی»، تکریم و تجلیل از مقام شامخ شهدا گرانقدر را  یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار دانست و اظهار کرد: شهدا با تأسی از واقعه عاشورا درس فداکاری، از خودگذشتگی و شجاعت و شهامت را آموختند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام حماسه‌ای جاوید آفریدند.

امام جمعه ریحانشهر ولایتمداری و بصیرت را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهدای گرانقدر دانست و ابراز کرد: بصیرت شهدا موجب شد که آنها از مسیر اصلی خود خارج نشوند، زیرا خیلی‌ها به دین اسلام خدمت کردند اما بصیرت شهدا را نداشتند و ضرورت دارد  نسل امروز و آینده را نسبت به اهداف و آرمان‌های والای شهدا آشنا کرد و در سایه این مهم توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

درادامه این مراسم ، سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند گفت: خاطرات شهدا، بیان واقعی معنویت بوده و نگارش زندگی‌نامه و خاطرات آنان ابزار بسیار موثر در زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان والامقام است.

وی انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان را وظیفه همگان دانست و تصریح کرد: انتقال مفاهیم گنج بی‌بدیل دفاع مقدس به نسل جوان جامعه وظیفه اساسی و همگانی است و جامعه ما بیش از هر زمانی نیازمند انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل حاضر توسط نویسندگان است.

این کتاب  مجموعه از دست نوشته‌های شهید مهدی عرب نژاد که توسط خانم طاهره عرب‌نژاد خواهر آن شهید والامقام با همکاری همسرش محمدمهدی عرب‌نژاد گردآوری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار