خبرهای داغ:
مدیر مهد قرآنی "باغ آیه ها" شهرستان بیرجند:

کودکان نیازمند تعلیم و تربیت اسلامی هستند/ استقبال خانواده‌های مذهبی از مهد اسلامی

امیرآبادی زاده به هم ریختگی در تربیت کودکان را از آسیب‌ها و مشکلات امروز جامعه دانست و گفت: متأسفانه امروزه برخی از آموزش‌ها مطابق مسائل آموزش دینی و قرآنی نیست.
کد خبر: ۹۴۶۶۸۵۵
|
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

زهرا امیرآبادی زاده مدیر عامل موسسه قرآنی "مشکات" و مهد کودک "باغ آیه ها" شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، گفت: از سال ۱۳۹۳ تا امروز موسسه "مشکات" و "مهدکودک باغ آیه‌ها" را به منظور تربیت دینی و قرآنی کودکان، نوجوانان و جوانان شهرستان بیرجند تاسیس کردم.

وی اظهار داشت: مهد باغ آیه‌ها زیر نظر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند و سازمان بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی احداث شد.

امیرآبادی زاده گفت: یکی از مؤثرترین اشخاصی که نقش مهم تربیتی در تربیت کودکان و نوجوانان می‌تواند ایفا نماید، مربی و معلم است.

وی ادامه داد: دانش آموزان، قریب به یک‌پنجم از اوقات روزانه خود را در محیط مدرسه و مهد‌های کودک و با مربیان و معلمان خود سپری می‌نمایند.

امیرآبادی زاده اظهار داشت: گفتار، رفتار و عملکرد مربیان و معلمان، الگوی عملی و کلاس درسی کودک و نوجوان است بنابراین دقت نظر در انتخاب معلم و مربی و مدرسه و مهدکودک به‌عنوان خانه دوم، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر موسسه مشکات گفت: والدینی که دغدغه تربیت صحیح دینی و اسلامی برای فرزندان خود را دارا هستند، قطعاً به این مهم توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

امیرآبادی زاده با اشاره به برگزاری چندین دوره تربیت یار قرآنی و تربیت‌معلم قرآنی در موسسه مشکات می‌افزاید: کلیه آموزش‌های بر اساس موازین اسلامی و برگرفته از کتاب طا‌ها و طهورا از موسسه طلوع نسل نوراست.

مدیر مهد باغ آیه‌ها شهرستان بیرجند افزود: تربیت دینی، آموزش‌های قرآنی، آداب و آموزش‌های اسلامی از اهداف این مهد است که خوشبختانه مورد استقبال خوب خانواده‌های مذهبی قرارگرفته است.

او با بیان اینکه متأسفانه امروزه خانواده‌ها درگیر مسائل و مشغله‌های زیادی هستند تربیت کودکان و نوجوانان پرداختن به مسائل دینی و مذهبی به حال خود رهاشده است.

امیرآبادی زاده بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ نفر از کودکان در این پیش‌دبستان با کمک دو مربی و یک کمک‌مربی مشغول آموزش هستند.

وی بابیان اینکه امروزه به زیربنای فکری کودکان و دانش آموزان کمتر توجه شده است، گفت: تمام ناهنجاری‌هایی که در سطح جامعه رخ می‌دهد این است که به مسائل قرآنی و دینی در جامعه و برخی از خانواده‌ها توجه نشده است.

وی به هم ریختگی در تربیت کودکان را از آسیب‌های از مشکلات امروزی دانست و عنوان کرد: متأسفانه امروزه برخی از آموزش‌ها مطابق مسائل آموزش دینی و قرآنی نیست.

امیرآبادی زاده عنوان کرد: استفاده از تصاویر و وسایل ایرانی اسلامی می‌تواند در تربیت کودک نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار