خبرهای داغ:

آمادگی دولت برای تأمین اعتبار متروی اهواز/ قطار شهری پرونده حقوقی دارد

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه قطار شهری اهواز پرونده حقوقی ‌دارد، گفت: ‌به محض اینکه رای دادگاه صادر و قطعی بشود با جدیدت موضوع قطار شهری به روند عادی خودش برمی‌گردد و این پروژه مجدد شروع می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۳۶
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

احداث قطار شهری در کلانشهر اهواز از ابتدا با بحث‌های موافق و مخالف شدیدی همراه بود تا آنجا که برخی این طرح را راهگشای گره‌های ترافیکی شهر اهواز دانست و برخی دیگر آن را به علت وجود رودخانه کارون در وسط اهواز این پروژه غیرممکن اعلام می‌کردند.

بعد از بحث‌های فراوان درباره اجرا و یا عدم اجرای این پروژه، سرانجام در سال 1390 نخستین گودبرداری‌ها برای احداث مترو که نیاز واقعی یک کلانشهر است، انجام شد. اما با گذشت چندین سال از آغاز این پروژه همچنان متروی اهواز در ایستگاه "توقف" است.

در این باره محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان درباره آخرین وضعیت قطار شهری اهواز در گفت و گو اختصاصی به خبرنگار بسیج گفت: بحث قطار شهری اهواز موضوعی است که به لحاظ اقتصادی کاملا توجیه دارد باید حتما بحث به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: جلساتی با حضور نخبگان سراسر کشور در این باره برگزار شد و گفته شد قطار شهری اهواز هر چه سریع‌تر به سر انجام برسد.

خانچی با بیان اینکه قطار شهری اهواز پرونده حقوقی در دادگاه دارد گفت: پیگیری‌های خوبی در حال انجام است به محض اینکه رای صادر و قطعی بشود با جدیدت موضوع قطار شهری به روند عادی خودش بر میگردد و این پروژه مجدد شروع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه استاندار خوزستان، دستگاه های شورای نظارتی استان و وزیرکشور در این باره جلساتی برگزار شده است گفت: این آمادگی در سطح کلان دولت وجود دارد که از محل اوراق مشارکت اعتبار قابل ملاحظه به قطار شهری اهواز اختصاص داده شود.

به گزارش بسیج ، به دنبال رشد جمعیت، توسعه شهرها به کلانشهر و افزایش مهاجرت‌های مردمی جمعیت شهرها افزایش می‌یابد و همین عامل سبب ایجاد مشکلات فراوان حمل و نقلی برای جامعه شهری می‌شود، کشورهای توسعه یافته برای رهایی از مشکلات حاصل از رشد جمعیت و سهولت استفاده از سیستم حمل و نقل، قطار شهری یا مترو را به عنوان سیستمی راحت، سریع و منظم انتخاب کردند؛ از مزایای دیگر استفاده از قطار شهری می‌توان به کاهش ترافیک، آلودگی هوا، هزینه‌های رفت و آمد و همچنین سرعت انتقال مسافران اشاره داشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار